Laptop of mobiel gestolen?

Meld verlies of diefstal bij de Servicedesk ICTS

Heb je je HvA-laptop/smartphone/tablet verloren of is deze gestolen? Meld dit dan direct bij de Servicedesk ICTS Services via 020 - 59 51 40 2. Daarnaast zijn er nog diverse zaken die je direct moet regelen. Je leest hieronder wat.

Werkgegevens op het apparaat?

Staan er werkgegevens, bijvoorbeeld persoonsgegevens, op het apparaat? Vermeld dit dan duidelijk, want dan kan er sprake zijn van een datalek.

Heb je je privélaptop/smartphone/tablet verloren of is deze gestolen, en staan daar werkgegevens (bijvoorbeeld persoonsgegevens) op? Meld dit dan altijd direct bij de Servicedesk ICTS, want dan kan er sprake zijn van een datalek.

Buiten kantooruren kun je verlies/diefstal melden via:

servicedesk-icts@hva.nl of hva.nl/icts-selfservice

Doe zelf ook direct/ zo snel mogelijk het volgende.

- Verander het wachtwoord van je HvA-ID, en de wachtwoorden van eventuele andere accounts.
- Wis de bedrijfs- en persoonsgegevens op het apparaat via de zoek- en versleutelfunctie van je mobiele telefoon.
- Neem direct telefonisch contact op met Detron via 020-595 1459 om de simkaart van je mobiele telefoon te laten blokkeren.
- Doe bij diefstal aangifte van de diefstal bij de Politie.
- Vraag bij verlies aan het loket verloren/gevonden voorwerpen van de Gemeente of het apparaat gevonden is.


Contact Servicedesk ICTS

T: +31 (0)20 59 51 40 2, ma. t/m vr. 8.00 - 18.00 uur
24/7: hva.nl/icts-selfservice
E: servicedesk-icts@hva.nl

Gepubliceerd door  ICT Services 26 maart 2024