HvA Bibliotheek

Over ons

De Bibliotheek brengt kennis verder en helpt de kwaliteit van het hoger onderwijs in Amsterdam te verbeteren. Lees meer over wat de Bibliotheek doet en waarom.

Missie en beleid

De Bibliotheek UvA/HvA is een inspirerende en gastvrije studie- en onderzoeks- en ontmoetingsplek voor onderzoekers, docenten en studenten, off- en online. De Bibliotheek:

1. Verzamelt, bewaart, beheert en selecteert informatie

Wij verzamelen, bewaren, beheren én selecteren informatie uit het wereldwijde informatieaanbod, we bieden het platform voor studenten en onderzoekers om bronnen uit heden en verleden te delen en stellen deze informatie en bronnen beschikbaar voor een brede groep gebruikers.

2. Biedt hulp op maat

Wij geven onze gebruikers hulp op maat om in het uitgebreide aanbod van informatie de juiste bronnen te vinden voor toepassing in onderwijs en onderzoek.

3. Is ook een museum

Wij benutten daarbij onze unieke combinatie van bibliotheken en museum. Daarmee brengen wij kennis verder en helpen we de kwaliteit van het hoger onderwijs in Amsterdam te verbeteren.

Zie verder het Beleidsplan Bibliotheek UvA/HvA 2019-2022: Open Kennis! en de Bibliotheekdienstencatalogus HvA.

Persoonsgegevens

De Bibliotheek gebruikt persoonsgegevens om de leenprocedure te kunnen uitvoeren, onder andere voor het versturen van herinneringen en informatie over reserveringen. Deze persoonsgegevens kunnen ook worden gebruikt om leden op de hoogte te houden van veranderingen in de leenprocedure en voor het versturen van mededelingen over de dienstverlening van de Bibliotheek. Zie verder het privacystatement van de HvA .

Medewerkers

Bekijk wie er bij de Bibliotheek werken.

Lijst van medewerkers

Jaarverslagen