HvA's derde Impact Magazine: op weg naar de AI-ready student

23 jan 2024 12:00 | Afdeling Communicatie

Of het nu gaat om virtuele assistenten of gezichtsherkenningssystemen, AI is overal. Als hogeschool staan we niet aan de zijlijn, we spelen een actieve rol in deze revolutie. Reden om de gloednieuwe editie van HvA Impact Magazine daar helemaal aan te wijden.

Hoe we op een verantwoorde manier met kunstmatige intelligentie omgaan, is op onze hogeschool elke dag onderwerp van gesprek. Welke vaardigheden zijn nodig om te weten hoe AI werkt en waar je het wel en niet voor kunt inzetten? In de derde editie van HvA Impact Magazine schetsen onderzoekers Jochem Kootstra en Pascal Wiggers het profiel van de AI-ready mens. En hoe de HvA haar studenten voorbereidt op een nieuwe rol.

Bijzondere bijdragen

Verder geeft het magazine een kijkje in de wereld van docenten, studenten en lectoren die een bijzondere bijdrage leveren op het gebied van AI. Denk hierbij aan het gebruik van ChatGPT als brainstormtool, of een digitaal platform dat discriminatie in het wervingsproces voorkomt. Ontdek deze en vele andere verhalen over AI binnen én buiten het onderwijs.

Ja op impact

Wil je ook geïnspireerd worden door verhalen van mensen die het verschil maken? Abonneer je nu op Impact Magazine door een e-mail te sturen naar impact@hva.nl met ‘ja op impact'.