Versneld programma hbo-verpleegkunde voor mbo-verpleegkundigen

20 jun 2023 09:41 | Studentenzaken

De opleiding HBO-Verpleegkunde biedt een versneld programma aan voor afgestudeerde mbo’ers: het mbo-hbo-schakeltraject. De opleiding is breed toepasbaar binnen het zorgdomein. Afgestudeerden kunnen aan de slag als verpleegkundige in het ziekenhuis, de ouderenzorginstelling, in de GGZ, ambulante zorg of als wijkverpleegkundige. Tal van mogelijkheden dus!

HBO-Verpleegkunde is, zeker in deze tijd, een opleiding met veel perspectief. Er is een grote behoefte aan zorgmedewerkers in allerlei domeinen, van de ouderenzorg tot de GGZ. Met het mbo-hbo-schakeltraject krijgen mbo-verpleegkundigen de mogelijkheid om zich versneld te ontwikkelen tot verpleegkundigen op hbo-niveau. Het traject is zowel voltijd als duaal te volgen.

Voltijd

Met een diploma mbo-verpleegkunde krijgen studenten vrijstelling voor het eerste jaar van de opleiding HBO-Verpleegkunde voltijd. Dit betekent dat de opleiding voor hen geen vier, maar drie jaar duurt.

Meer informatie voltijd-variant

Duaal

Het schakelprogramma bij de duale variant duurt voor mbo-verpleegkundigen ook 3 jaar (of 2,5 bij versneld afstuderen), waarvan het eerste jaar een schakeljaar is. Tijdens het schakelprogramma leert de student alles over medische kennis, klinisch redeneren en evidence-based practice. De opleiding biedt extra ondersteuning en studiebegeleiding om de studenten te helpen hun studie aan het hbo succesvol te laten verlopen.

Meer informatie duale variant