Student Tygo vertelt over de Pabo-ALO

14 mrt 2024 14:33 | Studentenzaken

In september 2023 zijn de eerste twee groepen met de Pabo-ALO gestart. Wat een enthousiasme en energie! Twee dagen volgen de studenten colleges en sportlessen op de ALO en één dag lessen aan de Pabo-HvA. De andere twee dagen draaien ze al mee in de praktijk: voor de klas én in de gymzaal. En dat is precies waarom Tygo voor deze opleiding koos.

“Er zit veel variatie in de opleiding. Dat houdt mij nieuwsgierig”, vertelt Tygo. Hij bezocht de open dag van de ALO en zag daar deze nieuwe opleiding. “Ik verdiepte mij verder in Pabo-ALO en bezocht een meeloopdag. Toen wist ik het zeker.”

Tip van Tygo

Het zijn wel volle dagen vindt Tygo. “Gelukkig hoef ik verder weinig vrije tijd in school te steken.” Hij heeft ook nog een tip voor scholieren die nu voor de keuze staan: “Als eerste zou ik een dagje meelopen. Kijken of dat wat voor je is. En je kan altijd nog switchen tijdens de opleiding naar alleen de Pabo of alleen de ALO.”

Dubbele bachelor

Pabo-ALO afgestudeerden krijgen twee diploma's: Bachelor of Education en Bachelor of Sport and Physical Education. Je bent dan bevoegd om les te geven als groepsleerkracht in het primair onderwijs én als vakleerkracht bewegingsonderwijs in zowel het primair onderwijs als in het voortgezet onderwijs.

Meer lezen van onze studenten? Lees hier het verhaal van Dennis.