Voorlichtingsavond voor ouders en begeleiders

7 sep 2023 15:30 | Studentenzaken

Als ouder of begeleider is de studiekeuze van je kind misschien wel net zo spannend als voor je zoon of dochter zelf. Misschien is het lastig een open gesprek over studiekeuze aan te gaan. Dit terwijl je, bewust of onbewust, vaak een grote rol speelt bij de keuze van je kind en hierbij juist kunt helpen.

In november organiseert de HvA in samenwerking met de UvA twee online voorlichtingsavonden voor ouders. Komend schooljaar vinden deze plaats op dinsdag 7 november en maandag 27 november.

De voorlichtingsavonden hebben allebei een ander thema:

• 7 november: ‘Hoe help ik mijn kind kiezen’

• 27 november: ‘Een studie kiezen: praktische zaken'

Tijdens de voorlichting ‘Hoe help ik mijn kind kiezen’ krijg je tips en handvatten die nuttig zijn tijdens de begeleiding van het studiekeuzeproces. In de voorlichting ‘Een studie kiezen: praktische zaken’ komen onderwerpen als toelatingseisen, inschrijfdeadlines en bijvoorbeeld collegegeld aan bod.

Bekijk voor meer informatie over de online voorlichtingen de pagina voorlichtingsavond voor ouders en begeleiders.