Antenne Gooi en Vechtstreek 2022

Trends in gebruik van alcohol, tabak, cannabis en andere drugs

Verslag

In Antenne Gooi en Vechtstreek wordt sinds 2017 jaarlijks het gebruik van alcohol, tabak, cannabis en andere drugs in de regio in kaart gebracht. Dit gebeurt op basis van een combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve methoden. In 2022 verzamelden we informatie via (1) interviews met een panel van vier professionals en een jongere die vertellen over de leefwereld, vrijetijdsbesteding en middelengebruik van straat- en uitgaansgroepen; (2) een anonieme survey (vragenlijsten) over middelengebruik bij 107 uitgaanders; en (3) analyse van testuitslagen van 276 vrijwillig aangeleverde drugsmonsters bij de Hilversumse testservice. Dit rapport schetst vanuit verschillende bronnen gebruikspatronen en trends in de wereld van genotmiddelen in Gooi en Vechtstreek.

Referentie Benschop, A., & Nabben, T. (2023). Antenne Gooi en Vechtstreek 2022: Trends in gebruik van alcohol, tabak, cannabis en andere drugs. Hogeschool van Amsterdam.
Gepubliceerd door  Urban Vitality 1 januari 2023

Publicatiedatum