EPIC-WE Game Jam

Studententip!

Evenement

Twee dagen lang worden jonge creatievelingen ondergedompeld in de wereld van gamedesign en werken zij gezamenlijk aan cultureel gevoelige onderwerpen zoals klimaatverandering of desinformatie in de media, op een super inspirerende locatie.

Deze Game Jam brengt diverse groepen jongeren, hoger onderwijsinstellingen, creatieve industrieën en culturele instellingen samen waarin de gamers zich storten op het creëren van games waarin het Europese culturele erfgoed centraal staat in hun ontwerpen. Ken jij studenten die een creatieve uitdaging niet uit de weg gaan? Tip ze dan deze Game Jam!

Inschrijven voor dit evenement kan tot 22 maart. Toegang is gratis.

De officiële communicatie zal in het Engels plaatsvinden, waardoor basiskennis over de Engelse taal wordt aanbevolen. Maar voel je vrij om Nederlands en Engels te mixen tijdens het evenement.

Waar

Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid

Media Parkboulevard 1

1217 WE Hilversum

Deze Game Jam is onderdeel van het project EPIC-WE. Het Europees consortium achter dit project, waaronder het lectoraat Visual Methodologies, streeft ernaar om nieuwe modellen voor culturele samenwerking te ontwikkelen, waarbij deelname aan culturele processen wordt geëmancipeerd en specifieke ontwerpkits voor games worden geïntroduceerd.

Gepubliceerd door  Kenniscentrum FDMCI 7 maart 2024

Startdatum 13 apr