Doorstroomrapportages in maart verwacht

22 jan 2024 12:38 | Studentenzaken

Ben jij decaan op een vo-school in Noord-Holland of Flevoland? Dan ontvang je in het voorjaar een doorstroomrapportage van de Hogeschool van Amsterdam.

In de doorstroomrapportage kun je onder andere terugvinden:

• hoeveel leerlingen van jouw school instromen bij een opleiding van de HvA;
  • hoeveel leerlingen hun propedeuse binnen 1 of 2 jaar behalen;
  • hoeveel leerlingen vroegtijdig met een opleiding stoppen;
  • hoe de leerlingen van jouw school het doen ten opzichte van hun peers.

Kennen, kunnen en kiezen

Marieke Siebrecht, Adviseur Aansluiting vo-hbo aan de HvA, over het belang van die rapportage: “De doorstroomcijfers zijn voor ons vooral een aanleiding om met scholen in gesprek te gaan over hoe we de aansluiting kunnen verbeteren. Daarbij gaat het om drie dingen: om kennen, kunnen en kiezen. Kennen gaat over de vakinhoud, kunnen over hbo-vaardigheden en kiezen over de loopbaanoriëntatie."

"Ieder jaar bezoeken we een deel van de scholen voor een gesprek over onder andere de doorstroomrapportage, nieuws van de HvA en trends en ontwikkelingen op het gebied van aansluiting. Vraag als decaan gerust een aansluitingsgesprek aan. Dit kan via de e-mail die je ontvangt met de doorstroomrapportage.”

Ontvangen?

Ben jij decaan in Noord-Holland of Flevoland? Dan ontvang je de doorstroomrapportage in maart per e-mail vanaf het e-mailadres aansluiting@hva.nl. In die e-mail ontvang je ook de link om een aansluitingsgesprek aan te vragen.

Vanwege de privacywetgeving verstrekt de Hogeschool van Amsterdam alleen gegevens aan scholen over de doorstroom van leerlingen als er minimaal zeven leerlingen per jaar doorstromen. Omwille van deze regelgeving kunnen we voor scholen met een relatief kleine instroom geen doorstroomrapportages verstrekken.

Ben je werkzaam op een ROC-instelling in Noord-Holland of Flevoland en heb je interesse in doorstroomcijfers? Stuur ons een e-mail via aansluiting@hva.nl.