Open dagen 2023/2024

Nieuw in 2023-2024: online opleidingenplein

7 sep 2023 14:50 | Studentenzaken

In studiekeuzejaar 2023-2024 organiseert de HvA naast open dagen op locatie ook het online opleidingenplein. Dit online voorlichtingsevenement vindt dit schooljaar twee keer plaats: op de dinsdagavond voorafgaand aan de open dag van november en op dinsdagavond voorafgaand aan de open dag in februari.

Een uitkomst voor studiekiezers op afstand

Het online opleidingenplein biedt ook studiekiezers op afstand de mogelijkheid om zich te oriënteren en opleidingen met elkaar te vergelijken. Denk bijvoorbeeld aan internationale studenten, studenten buiten de regio Amsterdam en doelgroepen die zich om andere redenen minder makkelijk naar de HvA kunnen verplaatsen. Tijdens het online opleidingenplein worden er interactieve presentaties van opleidingen of clusters van opleidingen gegeven en is er de mogelijkheid om vragen te stellen aan studenten en docenten via chat of in een online meet&greet.

Combineren met open dag op locatie

Het online opleidingenplein kan los worden bezocht, maar kan ook worden gecombineerd met de open dag op locatie. Tijdens de open dag op locatie kunnen bezoekers de sfeer proeven in het gebouw en bij de opleiding. Ook kunnen ze presentaties van de opleidingen bijwonen en vragen stellen aan docenten en studenten tijdens een meet&greet.

De volgende open dag op locatie is op zaterdag 4 november. Op dinsdagavond 31 oktober kun je een bezoek brengen aan het online opleidingenplein.