Student in de Klas is er ook weer in 2023-2024!

Wat kunnen jouw klassen aankomend studiejaar verwachten?

14 jun 2023 13:37 | Studentenzaken

Binnen Student in de Klas verzorgen getrainde HvA-studenten gastlessen op scholen in en rond Amsterdam. In 2023-2024 komen we terug met de gastles ‘Overstap naar het hbo’ en de workshop ‘Hoe kies ik?’. Wil jij dat Student in de Klas komend studiejaar ook bij jouw school langskomt? Kijk dan op hva.nl/studentindeklas. De inschrijving is geopend!

Dit jaar hebben we de nieuwe workshop ‘Hoe Kies Ik?’ voor het eerst op grotere schaal aangeboden. Dit was een groot succes en daarom gaan we door met de workshop in 2023-2024. Daarnaast blijven we uiteraard de nog steeds populaire ‘Overstap naar het hbo’ les aanbieden.

Gastles: Overstap naar het hbo

Tijdens de gastles 'Overstap naar het hbo' ligt de focus op het creëren van een realistisch beeld van studeren aan het hbo. Door te luisteren naar verhalen van hbo-studenten en mee te doen met korte interactieve spellen krijgen jouw studenten meer inzicht in wat studeren aan het hbo inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken.

Workshop: Hoe Kies Ik?*

De workshop ‘Hoe Kies Ik?’ richt zich op het persoonlijke keuzeproces. Tijdens deze workshop wordt jouw student uitgedaagd om zijn of haar persoonlijke interesses te onderzoeken. Met behulp van de keuzecirkel verkennen de leerlingen zichzelf, de oriëntatiemogelijkheden en maken ze een persoonlijk stappenplan om hun (studie)keuze verder vorm te geven.

Decanen en docenten zeiden over onze lessen onder andere het volgende:

“De leerlingen vonden het erg leuk om te horen hoe de studenten de overstap hebben ervaren”

“Toch altijd fijn om het keuzeverhaal van een leeftijdsgenoot te horen!”

“Fijne en duidelijke communicatie vooraf, de studenten waren ruim op tijd, studenten waren interactief met leerlingen, goede voorbereiding en duidelijke presentatie”

“De studenten gaven goede informatie over studeren en de HvA, het was erg fijn voor onze leerlingen om deze ervaringsverhalen te horen”

Beide gastlessen kunnen wij per schooljaar één keer kosteloos aanbieden. In overleg bepalen we welke gastles in welke periode geschikt is.

Wil je eerst wat meer informatie? Kijk dan op www.hva.nl/studentindeklas . Liever even bellen? Dat kan! Maak direct een afspraak.

* Vooralsnog bieden wij de workshop ‘Hoe Kies Ik?’ alleen aan op scholen in Amsterdam en aan scholen die onderdeel waren van de pilot.