HvA-studenten lanceren online magazine 'Different'

29 mei 2021 11:09 | Studentenzaken

In april lanceerden de HvA Campus Creators het online magazine ‘Different’. Het staat vol mooie, bijzondere, verdrietige én grappige verhalen over studeren en werken met een functiebeperking op de HvA.

Het idee voor Different komt van HvA-student Nathalie Schrijen. Zij heeft, net als best veel andere jonge mensen, een lichamelijke beperking. Dat is alleen niet altijd aan iemand te zien, en de omgeving is zich er dan ook niet altijd bewust van. “Veel mensen in mijn omgeving waren verbaasd dat ik zo open en positief over mijn beperking sprak,” schrijft Nathalie in de editorial. “Ik kwam erachter dat er een soort van schaamte heerst rondom dit onderwerp. (…) Zo ontstond het idee voor Different: een plek om verhalen te delen en meer bewustwording te creëren over functiebeperkingen.”

Het begon als haar afstudeerproject, maar Nathalie wilde ook graag dat het magazine meer mensen zou helpen. Daarom klopte ze aan bij de HvA Campus Creators, die met haar idee als basis aan de slag gingen met het Different dat je hieronder vindt. “Stel dat ik door mijn beperking niet was gaan studeren, dan zou ik niet weten wat voor werk ik nu had gedaan. Waarschijnlijk was ik een stuk minder gelukkig geweest,” schrijft Nathalie. “Mijn beperking heeft mij gevormd in hoe ik in het leven sta: positief en zelfverzekerd. Laten we ‘anders’ zijn als iets positiefs zien.”