Van business model canvas naar een lerende en intregrale aanpak van ondernemen door middel van business modelling

Artikel

Het business model canvas is het afgelopen decennium populair geworden voor de ontwikkeling van organisaties en om ondernemerschap te faciliteren. Het model is ook in het hoger onderwijs populair als methode om te leren ondernemen. De populariteit neemt niet weg dat er vragen zijn over de effectiviteit van business modelling en de wijze waarop de aanpak het beste ingezet kan worden. In dit artikel brengen we deze ontwikkelingen samen door te laten zien hoe business modelling op vier verschillende manieren gebruikt kan worden voor het faciliteren van lerend ondernemerschap en het creëren van een lerende onderneming.

Referentie Kraaijenbrink, J., & de Graaf, F. J. (2016). Van business model canvas naar een lerende en intregrale aanpak van ondernemen door middel van business modelling. Maandblad voor accountancy en bedrijfseconomie, 90(7/8), 301-307. http://mab-online.nl/artikel/11817/Van-business-model-canvas-naar-een-lerende-en-intregrale-aanpak-van-ondernemen-door-middel-van-business-modelling
Gepubliceerd door  CAREM 1 januari 2016

Publicatiedatum

jan 2016

Auteur(s)

Jeroen Kraaijenbrink

Publicaties:

Research database