Centre for Economic Transformation | CET
dr. J.W.J. Weltevreden (Jesse)
Lector Digital CommerceDr. Jesse Weltevreden is sinds april 2010 lector Online Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Van juni 2010 tot en met mei 2015 was hij tevens voorzitter van het Centre for Applied Research on Economics & Management van de HvA.
Zijn promotie-onderzoek aan de Universiteit Utrecht ging over de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel in Nederlandse binnensteden. Van januari 2006 tot en met juli 2007 was hij werkzaam als postdoconderzoeker bij het Ruimtelijk Planbureau in Den Haag. Daar deed hij vooral onderzoek naar de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel, consumentengedrag en winkelgebieden in Nederland.
Tussen augustus 2007 en december 2012 was hij werkzaam als hoofd Onderzoek bij BOVAG, de brancheorganisatie voor de mobiliteitsretail. Jesse heeft vele nationale en internationale publicaties op zijn naam staan over de gevolgen van e-commerce voor consumentengedrag, de detailhandel, mobiliteit en winkellocaties.
Hij is onder meer auteur van het boek "Winkelen in het Internettijdperk" dat in 2007 verscheen.
-
[column] AI: het speelkwartier is over
Weltevreden, J. (2024). [column] AI: het speelkwartier is over. Web publication or website, Marketing Tribune - BBP Media. https://www.marketingtribune.nl/online/weblog/2024/06/column-ai-het-speelkwartier-is-over/
-
AI: het speelkwartier is over!
Weltevreden, J. (2024). AI: het speelkwartier is over! Twinkle Magazine, 2024(5). https://twinklemagazine.nl/2024/05/ai-het-speelkwartier-is-over/index.xml
-
Onderzoek: Nederlandse bedrijven onvoldoende voorbereid op de Europese AI-wet
Dey, D., & Weltevreden, J. (2024). Onderzoek: Nederlandse bedrijven onvoldoende voorbereid op de Europese AI-wet. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/onderzoek-nederlandse-bedrijven-onvoldoende-voorbereid-op-de-europese-ai-wet
-
True pricing daagt de consument uit
Weltevreden, J. (2024). True pricing daagt de consument uit. Web publication or website, Twinkle - BBP Media. https://twinklemagazine.nl/2024/03/true-pricing-daagt-de-consument-uit/index.xml
-
SDG Barometer Dashboard
Nieswaag, D., Kakanis, D., Weltevreden, J., Lone, S., Veldhuis, I., O'Rourke, C., & van den Berg, V. (2024). SDG Barometer Dashboard. Digital or Visual Products, Amsterdam School of International Business, Amsterdam University of Applied Sciences. https://www.cmihva.nl/data-visualisaties/sdg-barometer-dashboard/
-
“I refer to it as throwing wads”
Hagemans, I. W., Spierings, B., Weltevreden, J., & Hooimeijer, P. (2024). “I refer to it as throwing wads”: strategic use of multiple normative orders to manage touristification of consumption spaces in Amsterdam. Legal Pluralism and Critical Social Analysis, 56(1), 128-148. https://doi.org/10.1080/27706869.2024.2316460
-
The role of frame resonance in resistance to touristification
Hagemans, I., Spierings, B., Weltevreden, J. J., & Hooimeijer, P. (2024). The role of frame resonance in resistance to touristification: how Amsterdam came to ban tourist shops from its inner city. Journal of Sustainable Tourism, 32(8), 1669-1685. https://doi.org/10.1080/09669582.2023.2262166
-
CO2-bewust consumeren
Veldhuis, I., Weltevreden, J., & Goldman, S. (2023). CO2-bewust consumeren: initiatieven die bedrijven kunnen nemen. Web publication or website, Duurzaam-ondernemen.nl. https://www.duurzaam-ondernemen.nl/co2-bewust-consumeren-initiatieven-die-bedrijven-kunnen-nemen/
-
Asia Marketplace Explorer: Characteristics of Individual Marketplaces
Weltevreden, J. (2023). Asia Marketplace Explorer: Characteristics of Individual Marketplaces. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/app/profile/cmihva/viz/Asia-Marketplace-Explorer-Characteristics-of-Individual-Marketplaces/Asia-Marketplace-Explorer-Figures-per-Marketplace
-
Inzichten uit 16 jaar Twinkle100
Weltevreden, J. (2023). Inzichten uit 16 jaar Twinkle100. Twinkle Magazine, 2023. https://twinklemagazine.nl/2023/12/inzichten-uit-16-jaar-twinkle100/index.xml
-
CO2-bewust consumeren: hoe dan?
Veldhuis, I., Weltevreden, J., & Goldman, S. (2023). CO2-bewust consumeren: hoe dan?. Web publication or website, Food en Retail. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2023/11/[column]-co2-bewust-consumeren-hoe-dan/index.xml
-
Crowd-pleasing, niche playing and gentrifying: Explaining the microgeographies of entrepreneur responses to increasing tourism in Amsterdam
Hagemans, I., Spierings, B., Weltevreden, J., & Hooimeijer, P. (2023). Crowd-pleasing, niche playing and gentrifying: Explaining the microgeographies of entrepreneur responses to increasing tourism in Amsterdam. Annals of Tourism Research, 102, 1-12. Article 103627. https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103627
-
Wat is duurzaam?
Weltevreden, J. (2023). Wat is duurzaam? Twinkle Magazine, 2023(06). https://twinklemagazine.nl/2023/06/wat-is-duurzaam/index.xml
-
De relatie tussen de politieke voorkeur van Nederlanders en duurzaam leven
Witsenboer, A., Goldman, S., & Weltevreden, J. (2023). De relatie tussen de politieke voorkeur van Nederlanders en duurzaam leven: lessen voor Earth Day. Web publication or website, Duurzaam-ondernemen.nl. https://www.duurzaam-ondernemen.nl/de-relatie-tussen-de-politieke-voorkeur-van-nederlanders-en-duurzaam-leven-lessen-voor-earth-day/
-
Eindigt de groei van online winkelen?
Weltevreden, J. (2023). Eindigt de groei van online winkelen? Twinkle Magazine, 2023(03). https://twinklemagazine.nl/2023/04/eindigt-de-groei-van-online-winkelen/index.xml
-
What drives consumers to use local online retail platforms?
Hagen, D., Spierings, B., Weltevreden, J., Risselada, A., & Atzema, O. (2023). What drives consumers to use local online retail platforms? The influence of non-place-specific and place-specific motives. Journal of Retailing and Consumer Services, 77, Article 103649. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103649
-
European E-commerce Report 2023
Lone, S., Weltevreden, J., & Luharuwala, A. (2023). European E-commerce Report 2023. Hogeschool van Amsterdam. https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2023/11/European-Ecommerce-Report-2023-Light-Version.pdf
-
Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?
Goldman, S., Weltevreden, J., & Verhagen, T. (2022). Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/onderzoek-welke-duurzame-bedrijfsmodellen-spreken-nederlanders-aan
-
2022 European E-commerce Report
Weltevreden, J. W. J., & Lone, S. M. (2022). 2022 European E-commerce Report. https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf
-
Digital marketing activities by Dutch place management partnerships: A resource-based view
Hagen, D., Risselada, A., Spierings, B., Weltevreden, J. W. J., & Atzema, O. (2022). Digital marketing activities by Dutch place management partnerships: A resource-based view. Cities, 123, 1-10. Article 103548. https://doi.org/10.1016/j.cities.2021.103548
-
Verantwoord ondernemen in e-commerce
Weltevreden, J., & Goldman, S. (2022). Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/verantwoord-ondernemen-in-de-e-commerce-een-europese-benchmark
-
Bezorgeconomie
Ploos van Amstel, W., Weltevreden, J., Quak, H., & Hopman, M. (2022). Bezorgeconomie: de effecten op mobiliteit, milieu en leefomgeving. https://pure.buas.nl/ws/portalfiles/portal/16045885/Quak_Bezorgeconomie.pdf
-
How location-based messages influence customers’ store visit attitudes
Verhagen, T., Meents, S., Merikivi, J., Moes, A., & Weltevreden, J. (2021). How location-based messages influence customers’ store visit attitudes: an integrative model of message value. international journal of retail & distribution management, 50(7), 781-798. https://doi.org/10.1108/IJRDM-09-2020-0364
-
Online verkoopstrategieën voor retailers
Hagen, D., Hopman, M., van Geffen-Wenink, L., Weltevreden, J., van Merriënboer, S., Risselada, A., Loke, R., & Leyh, W. (2021). Online verkoopstrategieën voor retailers: De toegevoegde waarde van onlinestrategieën voor retailers met een fysieke winkel . Platform De Nieuwe Winkelstraat. https://www.platformdenieuwewinkelstraat.nl/dnws-onderzoek/
-
Bezorgeconomie
Ploos van Amstel, W., Weltevreden, J., Quak, H., & Hopman, M. (2021). Bezorgeconomie: de effecten op mobiliteit, milieu en leefomgeving.
-
Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets
Goldman, S. PK., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. WJ. (2021). Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets. International small business journal, 39(4), 350-371. https://doi.org/10.1177/0266242620962658
-
Virusvrij(er) winkelen door nieuwe technologie
Verhagen, T., Straver, M., & Weltevreden, J. (2021). Virusvrij(er) winkelen door nieuwe technologie: wat vindt de consument?. Web publication or website, RetailTrends. https://retailtrends.nl/news/63940/virusvrij-er-winkelen-door-nieuwe-technologie-wat-vindt-de-consument
-
Onderzoeksresultaten: Meer bezoekers naar mijn winkel
Verhagen, T., Moes, A., & Weltevreden, J. (2021). Onderzoeksresultaten: Meer bezoekers naar mijn winkel: meer bezoekers met innovatieve technologie. Web publication or website, Retail insiders. https://www.retailinsiders.nl/retail-innovation-platform/onderzoeksresultaten-meer-bezoekers-naar-mijn-winkel/
-
2021 European E-commerce Report
Lone, S., Harboul, N., & Weltevreden, J. W. J. (2021). 2021 European E-commerce Report. Hogeschool van Amsterdam. https://www.cmihva.nl/wp-content/uploads/2021/09/European-Ecommerce-Report-2021.pdf
-
Hoe 4 soorten innovatieve technologieen bijdragen aan winkelbezoek
Verhagen, T., Weltevreden, J., & Moes, A. (2020). Hoe 4 soorten innovatieve technologieen bijdragen aan winkelbezoek. Web publication or website, Food en Retail. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2020/11/column-hoe-4-soorten-innovatieve-technologie-verschillend-bijdragen-aan-win/
-
Persuasive location-based messaging to increase store visits: An exploratory study of fashion shoppers
Meents, S., Verhagen, T., Merikivi, J., & Weltevreden, J. (2020). Persuasive location-based messaging to increase store visits: An exploratory study of fashion shoppers. Journal of Retailing and Consumer Services, 57, 1-10. Article 102174. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102174
-
How location-based message characteristics lead to message value and store visit attitudes: An empirical study
Verhagen, T., Meents, S., Merikivi, J., Weltevreden, J., & Moes, A. (2019). How location-based message characteristics lead to message value and store visit attitudes: An empirical study. In Proceedings of the Oxford Retail Future Conference 2019, University of Oxford, Saïd Business School
-
Dashboard Bedrijveninvesteringszone (BIZ) IN NEDERLAND
Risselada, A., Weltevreden, J., & Mooiman, E. (2019). Dashboard Bedrijveninvesteringszone (BIZ) IN NEDERLAND. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://www.cmihva.nl/data-visualisaties/5-jaar-biz-in-nederland/
-
Persuasive location-based messaging to attract consumers to a physical store: a construal level theory approach
Meents, S., Verhagen, T., Merikivi, J., & Weltevreden, J. (2019). Persuasive location-based messaging to attract consumers to a physical store: a construal level theory approach. In Proceedings of the 26th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference
-
De inzet van innovatieve technologie in de winkel
Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2019). De inzet van innovatieve technologie in de winkel: leer- en actiepunten. In J. Weltevreden, T. Verhagen, & M. Steeman (Eds.), De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail (pp. 62-70). ShoppingTomorrow.
-
De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail
Weltevreden, J., Verhagen, T., & Steeman, M. (Eds.) (2019). De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail. ShoppingTomorrow.
-
Het belang van technologie voor klant en verkoper
Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2019). Het belang van technologie voor klant en verkoper. In J. Weltevreden, T. Verhagen, & M. Steeman (Eds.), De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail (pp. 4-10). ShoppingTomorrow.
-
Future Retail City Centre
Risselada, A., Weltevreden, J., & Warnaby, G. (Eds.) (2019). Future Retail City Centre: Success factors for collective interventions in town and city centres. ShoppingTomorrow. http://e-space.mmu.ac.uk/623715/
-
Final report
van Winden, W., Kras, N., Situmeang, F., de Boer, D., & Weltevreden, J. (2018). Final report: D3 “assessing the external perceptions about the entrepreneurial ecosystem of AMP and the key variables to work on”. Hogeschool van Amsterdam, CAREM.
-
Technologie redt de winkel?!
Moes, A., Verhagen, T., van Vliet, H., & Weltevreden, J. (2018). Technologie redt de winkel?! Hoe consumenten reageren op nieuwe technologie in de winkel. PublishingLab.
-
Future Retail City Centre
Weltevreden, J., Risselada, A., Steeman, M., Lansen, D., Evers, M., Warnaby, G., DeVreese, R., van Herreweghe, S., Roose - van Leijden, J., Van Aarle, S., van Gerwen, N., Vosjan, K., Hendriks, R., Pieters, M., Anthoons, S., Bell, P., Dale, M., Diesvelt, E., Fagan, S., ... Vermijs, R. (2018). Future Retail City Centre: succesfactoren voor collectieve interventies in binnenstedelijke winkelgebieden: inzichten uit België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. ShoppingTomorrow.
-
Het verbonden winkelgebied
Risselada, A. H., Hagen, D., Weltevreden, J. W. J., Atzema, O. A. L. C., Spierings, B., Janssen, J. W. H., & Ghaus, F. (2018). Het verbonden winkelgebied: hoe collectieve digitale marketing kan bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad. Eburon.
-
Handling consumer messages on social networking sites
Demmers, J., van Dolen, W. M., & Weltevreden, J. W. J. (2018). Handling consumer messages on social networking sites: customer service or privacy infringement? International Journal of Electronic Commerce, 22(1), 8-35. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10864415.2018.1396110
-
Bewust Bezorgd: een goed begin?
Weltevreden, J. (2018). Bewust Bezorgd: een goed begin?. Web publication or website, Twinkle Magazine. https://twinklemagazine.nl/2018/01/bewustbezorgd_jesseweltevreden/index.xml
-
Future retail city centre
Lansen, D., Weltevreden, J., Risselada, A., Ghaus, F., Warnaby, G., Bunnik, H., van der Beek, J., de Waal, J., Roose, J., Vosjan, K., Evers, M., Pieters, M., Hovestad, M., van Hees, M., Verdult, M., Steeman, M., van der Laak, M., Stel, N., Van Gerwen, N., ... van Aarle, S. (2018). Future retail city centre: een vitale en aantrekkelijke binnenstad. ShoppingTomorrow.
-
What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce?
Goldman, S., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2018). What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce? a study comparing developed and emerging markets . Paper presented at EMAC 2018 Doctoral Colloquium, Glasgow, United Kingdom.
-
Invloed van collectieve digitale marketing op bezoekers van binnensteden
Risselada, A., Hagen, D., Weltevreden, J., & de Boer, D. (2017). Invloed van collectieve digitale marketing op bezoekers van binnensteden. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/CollectiefOnline/CollectiefOnline
-
Digitale marketing en kenmerken van collectieven in binnensteden
Risselada, A., Hagen, D., Weltevreden, J., & de Boer, D. (2017). Digitale marketing en kenmerken van collectieven in binnensteden. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/DigitaleMarketingenKenmerkenvanCollectieveninBinnensteden/CollectieveBinnensteden
-
The state of cross-border ecommerce in Europe
de Boer, D., Goldman, S., Weltevreden, J., Keuter, J., Bunck, P., & Witsenboer, A. (2017). The state of cross-border ecommerce in Europe. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/TheStateofCross-borderEcommerceinEurope/Cross-borderE-Commerce
-
Meer bezoekers naar mijn winkel
Verhagen, T., Moes, A., Weltevreden, J., van Vliet, H., & Koning, N. (2017). Meer bezoekers naar mijn winkel: winkelbezoek verhogen met innovatieve technologie. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
Twinkle100 2017 Dashboard
Weltevreden, J. (2017). Twinkle100 2017 Dashboard. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/Twinkle1002017Dashboard/Twinkle1002017Dashboard
-
Twinkle 100
Van Oosterhout, A. (Ed.), Scheffer, B. (Ed.), Weltevreden, J. W. J., Boels, D. H. H., Taylan, A., Griffioen, E., Van den Hooven, B., Smits, M., & Van Sandijk, J. (2017). Twinkle 100: Ecommerce in Nederland - de top 230 bedrijven. BBP Media. https://twinkle100.nl/tiende-twinkle100-bol-com-neemt-afstand/
-
Worldwide internet penetration, 2000-2016
Weltevreden, J. (2017). Worldwide internet penetration, 2000-2016. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/WorldwideInternetPenatration2000-2016/WorldwideInternetPenetration
-
HvA Professors on Twitter
de Boer, D., Weltevreden, J., & Welmers, T. (2017). HvA Professors on Twitter: usage & success. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/Lectoren_dashboard_v6/Story1
-
Geofencing
van Vliet, H. M. M., Moes, A., Weltevreden, J. W. J., & Verhagen, T. (2017). Geofencing. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
.Shop
Weltevreden, J., Verhagen, T., & de Boer, N. (2017). .Shop: attitudes and preferences of Dutch online shoppers. Hogeschool van Amsterdam.
-
Retail & innovatie: het effect van technologie in je winkel
Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2016). Retail & innovatie: het effect van technologie in je winkel. Web publication or website, Frankwatching. https://www.frankwatching.com/archive/2016/10/14/retail-innovatie-het-effect-van-technologie-in-je-winkel-onderzoek/
-
TWINKLE100 2016
van Oosterhout, A. (Ed.), Verdonk, M. (Ed.), Smits, M. (Ed.), Groot, A. (Ed.), Verbeij, J. (Ed.), Scheffer, D. (Ed.), Weltevreden, J., Steevels, R., Boels, H., Laduc, A., Peters, J., Pluijmers, J., & van Wingerden, L. (2016). TWINKLE100 2016: De top van de Nederlandse e-commerce gebundeld. BBP Media.
-
De kracht van collectieve marketing voor winkelgebieden
Risselada, A., Hagen, D., & Weltevreden, J. (2016). De kracht van collectieve marketing voor winkelgebieden: hoe online marketing activiteiten het fysieke winkelgebied kunnen versterken. Hogeschool van Amsterdam.
-
Cross-border e-commerce
Goldman, S., Weltevreden, J., & Keuter, J. (2016). Cross-border e-commerce: een wereld te winnen. Twinkle Magazine, 12(9), 58-61.
-
Het einde van het Nieuwe Winkelen
Weltevreden, J. W. J. (2015). Het einde van het Nieuwe Winkelen. Unknown.
-
Korting, korting, korting.
Weltevreden, J. W. J. (2015). Korting, korting, korting. Unknown.
-
Webwinkels:
Weltevreden, J. W. J. (2015). Webwinkels: de motor voor banengroei. Unknown.
-
De behoefte van webwinkels aan (tijdelijke) winkelruimte
Weltevreden, J., Bardoel, J., & Schildkamp, B. (2014). De behoefte van webwinkels aan (tijdelijke) winkelruimte: van bedreiging naar kans. Real Estate Research Quarterly, 2014(Juni), 7-16.
-
Digitalisering van de samenleving
Bardoel, J., Romijn, R., Weltevreden, J., & Raatgever, A. (2014). Digitalisering van de samenleving. In A. Raatgever (Ed.), Winkelgebied van de toekomst (pp. 45-50). Platform31.
-
Succes- en faalfactoren van webwinkels
Weltevreden, J., Boels, H., & Mau-Sjoe, S. (2014). Succes- en faalfactoren van webwinkels. Shopping 2020.
-
“Bedankt voor het compliment!”
Demmers, J., van Dolen, W. M., & Weltevreden, J. W. J. (2014). “Bedankt voor het compliment!”: het effect van bedrijfsreacties op positieve online word-of-mouth. In A. E. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. J. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. E. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek 2014 (pp. 55-70). SpaarenHout.
-
Benchmarken met SBR
Melse, E., & Weltevreden, J. (2014). Benchmarken met SBR: een onderzoek naar de benchmarking, mogelijkheden via Standard Business Reporting voor het MKB in Nederland. Hogeschool van Amsterdam, Economie en Management.
-
De toegevoegde waarde van de aangifte VPB en IB-winst via SBR-berichten voor benchmarking
Melse, E., & Weltevreden, J. W. J. (2014). De toegevoegde waarde van de aangifte VPB en IB-winst via SBR-berichten voor benchmarking. MBB, 2014(9), 369-374. https://www.ndfr.nl/Tijdschriften/Item/MBB2014-09-05
-
The digital challenge for the high street: insights from Europe.
Weltevreden, J. (2014). The digital challenge for the high street: insights from Europe. In N. Wrigley, & E. Brookes (Eds.), Evolving high streets: resilience & reinvention: perspectives from social science (pp. 32-35). University of Southampton.
-
Vestigingsvoorkeuren van webwinkels
Weltevreden, J., Bardoel, J., & Schildkamp, B. (2014). Vestigingsvoorkeuren van webwinkels: een onderzoek naar de behoefte van webwinkels aan winkelruimte in Nederland. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Applied Research on Economics & Management.
-
Onderzoek online readiness rijscholen 2013
Weltevreden, J., & Boels, H. (2013). Onderzoek online readiness rijscholen 2013. Hogeschool van Amsterdam, CAREM.
-
XBRL- en SBR- revolutie binnen het MKB
Melse, E., & Weltevreden, J. (2013). XBRL- en SBR- revolutie binnen het MKB: verplichtstelling biedt kansen voor softwareleveranciers. Web publication or website, Computable.
-
SBR nuttig voor MKB?
Melse, E., & Weltevreden, J. (2013). SBR nuttig voor MKB? Accountant, 2013(5), 42-44.
-
Hoe tevreden zijn e-commerce bedrijven met hun dienstverleners?
Weltevreden, J., & Abraham, J. (2013). Hoe tevreden zijn e-commerce bedrijven met hun dienstverleners? service providers onder de loep. Twinkle Magazine, 9(1), 36-37.
-
Onderzoek online readiness modezaken 2012
Boels, H., & Weltevreden, J. (2013). Onderzoek online readiness modezaken 2012. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Applied Research on Economics & Management.
-
Onderzoek online readiness sportzaken 2013
Weltevreden, J., & Boels, H. (2013). Onderzoek online readiness sportzaken 2013. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Applied Research on Economics & Management.
-
Online marketing
Weltevreden, J. (2013). Online marketing. Schoenvisie, 2013(9), 58.
-
SBR in bedrijf
Melse, E., & Weltevreden, J. (2013). SBR in bedrijf: Een Onderzoek naar de mogelijkheden van Standard Business Reporting voor MKB-bedrijven in Nederland. Hogeschool van Amsterdam.
-
Will MyBank lead to more cross-border e-commerce in the EU?
Weltevreden, J. (2013). Will MyBank lead to more cross-border e-commerce in the EU? Update on Developments in Online Payments, 6(9).
-
De evolutie van online winkelen in Nederland
Weltevreden, J. W. J. (2012). De evolutie van online winkelen in Nederland. Hogeschool van Amsterdam.
-
Hoe winkelgebieden de mogelijkheden van internet en social media benutten
Weltevreden, J., & Boels, H. (2012). Hoe winkelgebieden de mogelijkheden van internet en social media benutten: de strijd om de consument. Real Estate Research Quarterly, 2012(1), 7-15.
-
Retailer verkiest app boven mobiele site
Weltevreden, J., & Gerritsen, O. (2012). Retailer verkiest app boven mobiele site. EtailTrends, 2012(5), 28-31.
-
Selling to the multi-channel consumer
van Ameijden, D., van Vulpen, J., Huismans, J., Wenting, R., Krawczyk, A., Weltevreden, J. W. J., & Krawczyk, A. C. (2012). Selling to the multi-channel consumer: strategic and operational challenges for multi-channel retailers. PwC / Centre for Applied Research on Economics and Management.
-
Meer dan zes op de tien webwinkels actief op social media
Weltevreden, J., de Berg, E., Boels, H., de Boer, R., Adelaar, T., & Krawczyk, A. (2011). Meer dan zes op de tien webwinkels actief op social media. Twinkle Magazine, 7(8), 6-6. https://twinklemagazine.nl/2011/09/meer-dan-zes-op-de-tien-webwinkels-actief-op-social-media/index.xml
-
Innoveren en Participeren in de Kenniseconomie
van Winden, W. (Ed.), Meerman, M. G. M., Weltevreden, J. W. J., & de Wit, J. W. M. (2011). Innoveren en Participeren in de Kenniseconomie: Onderzoeksprogramma 2011-2014. Hogeschool van Amsterdam.
-
Innovation and participation in the knowledge economy
Van Winden, W., Meerman, M. G. M., Weltevreden, J. W. J., & De Wit, J. W. M. (2011). Innovation and participation in the knowledge economy. Hogeschool van Amsterdam.
-
Kruisbestuiving voorwaarde voor succesvolle multichannel strategie
Van Ameijden, D., Huismans, J., Wenting, R., Krawczyk, A., & Weltevreden, J. W. J. (2011). Kruisbestuiving voorwaarde voor succesvolle multichannel strategie. Twinkle Magazine, 7 (9), 32-34.
-
Ruimtelijke spreiding van webwinkels in Nederland
Weltevreden, J. W. J. (2011). Ruimtelijke spreiding van webwinkels in Nederland. Hogeschool van Amsterdam.
-
Social Media in de Detailhandel
Weltevreden, J., de Berg, E., Boels, H., de Boer, R., Adelaar, T., & Krawczyk, A. (2011). Social Media in de Detailhandel: Een onderzoek naar het gebruik van social media sites door (web)winkels en consumenten in Nederland. Hogeschool van Amsterdam.
-
Social media in retail in kinderschoenen
Weltevreden, J. W. J., De Berg, E., Boels, D. H. H., De Boer, R., Adelaar, T., & Krawczyk, A. (2011). Social media in retail in kinderschoenen. RetailTrends, 8, 56-59.
- True Price Lab
- Innovative Retail Technology 2019-2020
- ABCitiEs
- Innovative Retail Technology 2018-2019
- Toekomstbestendig evenwicht
- Meer bezoekers naar mijn winkel
- De gevolgen van e-commerce op mobiliteit zijn nog slecht in beeld
- Toekomstbestendigheidsscan voor collectieven in winkelgebieden
- Ontwikkeling nieuwe masteropleiding Digital Driven Business
- Collectively online
- Collectief Online
- What is the current state of cross-border e-commerce in Europe?
- Onderzoek naar effectiviteit social media beurzen en evenementen
- Succes- en faalfactoren van webwinkels
- The impact of social media on fairs and events
- Success and failure factors for online stores
- Inventarisatie website- en social-media strategie Autoverhuurbedrijven
- Online stores: a place offline?
- Webwinkels: een plek offline?
- e-Business readiness scan
- Online Ondernemen Readiness Scan
- SBR in bedrijf
- SBR in business
- Success factors in multi-channel retailing
- Succesfactoren in Multi-Channel Retailing
- Organizational Responses to Incidents in an Online Context
- Evolutie van click-and-mortar strategieën
- Online Marketing van Winkelcentra
- Social Media in de Detailhandel