Lectoraatskringbijeenkomst 31 mei 2024

Kansrijke Schoolloopbanen

16 apr 2024 11:19 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Ben jij ook graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van Kansrijke Schoolloopbanen? Op vrijdagochtend 31 mei ben je van harte welkom op de lectoraatskringbijeenkomst waar we de meest recente inzichten uit onderzoek en good practices met je delen.

Het centrale thema tijdens deze bijeenkomst is inclusief onderwijs.

Wat bedoelen we eigenlijk met inclusief onderwijs? Inclusie in het (hoger) onderwijs is momenteel een breed gedeelde ambitie in Nederland. Maar het is ook een diffuus begrip. Soms gaat het over de toegankelijkheid van ons onderwijsstelsel, soms over een didactische aanpak, en dan weer over sociale veiligheid in de klas. Vanuit welke invulling van ‘inclusie’ opereren wij hier op de HvA eigenlijk? Tijdens deze kringbijeenkomst halen we dat naar boven, bekijken we onderlinge verschillen en verkennen we wat dat betekent voor kansrijke schoolloopbanen in onze onderwijspraktijk.

Lieve de Coninck neemt de deelnemers mee in vier perspectieven op inclusie.

09.30 uur: inloop
10.00 uur: opening door Louise Elffers
10.15 uur: gesprek over kansrijke schoolloopbanen vanuit de vier perspectieven op inclusie onder leiding van Lieve de Coninck

Vanaf 11.00 uur is er de mogelijkheid om informeel met elkaar in gesprek te gaan onder het genot van koffie en thee en iets lekkers. De lectoraatskring is uiterlijk 12.00 uur afgelopen.

Aansluitend is er de mogelijkheid om met elkaar ideeen en ervaringen uit te wisselen.

Amstelcampus HvA (na aanmelding ontvang je informatie over de zaal).