Hoe is het om continu overprikkeld te zijn?

Autisme Ervaringstent bij FLOOR

Evenement

Als je autisme hebt is het soms lastig de vele prikkels die binnenkomen te filteren. Ook als student op de Hogeschool van Amsterdam zorgt dat soms voor grote uitdagingen. Op 17 april kan je bij FLOOR, door middel van een Autisme Ervaringstent, zelf ervaren hoe het is om geen onderscheid meer te kunnen maken tussen alle prikkels die binnenkomen.

🗓️ Woensdag 17 april 2024
⏱️ Tussen 11.00 - 15.00 uur kan je langskomen
📍 FLOOR - Wibautstraat 3b
♿️ De eventruimte is rolstoeltoegankelijk
💰 Gratis toegang

Autisme Ervaringstent

In de Autisme Ervaringstent ervaar je wat het betekent als je omringd wordt door zoveel verschillende beelden en geluiden dat onderscheid maken bijna niet meer mogelijk is. De hoeveelheid prikkels die in een keer binnenkomt is te groot. Het geluid komt allemaal op dezelfde sterkte binnen en de beelden zijn in stukjes geknipt en door elkaar geschud. Het is een ervaring van 4 minuten waarbinnen je geen controle hebt op de prikkels uit je omgeving. De tent is ontwikkeld door de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA). Het NVA zet zich in voor de belangen van mensen met autisme en hun naasten.

Hoe werkt het?

Dit evenement is op inloop te bezoeken tussen 11:00 en 15:00 uur; je hoeft je hier niet voor aan te melden. De ervaring duurt slechts vier minuten. Na deze vier minuten kun je kort napraten over hoe je dit hebt ervaren.

Het initiatief komt vanuit het studentenplatform Limitless . Limitless zet zich in om studeren toegankelijker en leuker te maken voor studenten met een functiebeperking. Het platform wordt gerund door studenten die zelf ook een functiebeperking hebben.

Gepubliceerd door  FLOOR 20 maart 2024

Startdatum 17 apr