Hoe leef je met een trauma

Psychologie Toegepast #4

Evenement

Hoe herken je een trauma? Welke invloed heeft een trauma op iemands functioneren? En hoe behandeling je een trauma? Tijdens deze editie van Psychologie Toegepast bespreken we dit met Leila Ahmed.

Een trauma kan invloed hebben op iemands functioneren in het dagelijkse leven. Vaak worden de symptomen van trauma ten onrechte aangezien voor symptomen van andere psychische belemmeringen. Vanmiddag spreekt moderator Susan Polak (HvA-docent) met Leila Ahmed (Trauma Care Company) over hoe je trauma kunt herkennen en hoe men in de hulpverlening omgaat met de traumabehandeling.

🗓️ Maandag 25 maart 2024

⏱️ 14.30 - 15.30 uur (inloop vanaf 14.15 uur)

📍 FLOOR - Wibautstraat 3b

♿️ De eventruimte is rolstoeltoegankelijk

💰 Gratis toegang

Over Leila en Susan

Leila Ahmed

Leila werkt als trauma sensitieve coach en kwaliteitsfunctionaris bij Trauma Care Company . Met veel passie en toewijding mag ik het verschil maken in de levens van getraumatiseerde kinderen, jongeren en volwassenen. Dit doe ik door deze mensen te begeleiden en kennis te delen over de traumatologie en neurobiologie over trauma. Naast het delen van kennis over trauma, reik ik in de begeleiding ook verschillende praktische tools en handvatten aan.

Enkele voorbeelden van tools zijn het aanleren van verschillende regulatie technieken, het herkennen en in kaart brengen van triggers en het verkennen of soms ook mogelijk versterken en vergroten van ‘the window of tolerance’.

Leila Ahmed

Susan Polak

Susan is werkzaam als docent bij Toegepaste Psychologie en lid van het themateam Mentaal Gezonde Jongeren. Vanuit het themateam staat zij in contact met het werkveld en met onze alumni die al werkzaam zijn in het werkveld. Het doel hiervan is om het werkveld meer te betrekken bij de opleiding zodat wij weten wat er speelt. Daar kunnen wij als opleiding dan weer op inspelen om onze studenten zo goed mogelijk voor te kunnen bereiden op de behoeftes die er spelen.

Gepubliceerd door  FLOOR 8 februari 2024

Startdatum 25 mrt