Gezonde leefstijl en verslavingsproblematiek

Psychologie Toegepast #1

Evenement

Welke invloed heeft een leefstijl op verslaving en op het herstel hiervan? Tijdens de eerste editie van de nieuwe reeks Psychologie Toegepast neemt Hannah Gijsbers ons hierin mee. Ze werkt in de GGZ bij de Jellinek en kan ons over beide aspecten vertellen.

Wanneer iemand verslaafd is, raakt dat niet alleen de persoon zelf maar vaak ook bijna iedereen in diens omgeving. Dat maakt de situatie vaak erg lastig. Hannah vertelt graag over wat het werk in de verslavingszorg inhoudt, wat ze tegenkomt en hoe toegepaste psychologie een rol speelt binnen haar werk.

🗓️ Maandag 12 februari 2024

⏱️ 14.30 - 15.30 uur (inloop vanaf 14.15 uur)

📍 FLOOR - Wibautstraat 3b

♿️ De eventruimte is rolstoeltoegankelijk

💰 Gratis toegang

Over Hannah Gijsbers

Hannah is elf jaar geleden begonnen met haar studie Toegepaste Psychologie aan de Hogeschool van Amsterdam. Vervolgens heeft zij haar studie afgemaakt aan de Universiteit Leiden. Hannah is afgestudeerd als psycholoog in de richting van de klinische psychologie. Ze is nu bijna 4 jaar werkzaam voor Jellinek Curatieve Verslavingszorg. Ze werkt met een hele diverse populatie en cliëntengroep.

Over Willemijn Vermeer (moderator)

Willemijn Vermeer werkt als docent voor de bachelor Toegepaste Psychologie en de master Klimaatpsychologie en -gedrag en als onderzoeker voor het lectoraat Psychologie voor een duurzame stad. Willemijn houdt zich voornamelijk bezig met consumentengedrag op het gebied van duurzame en gezonde voedselkeuzes, zoals de transitie naar een plantaardig(er) dieet.

Hannah Gijsbers

Willemijn Vermeer