Event wordt verplaatst 👉🏼

De grote survivalshow met Francine Oomen

Evenement

Een evenement speciaal voor ex-pubers: de lezers van de Hoe overleef ik-serie die nu jongvolwassen zijn. Centraal staan alle uitdagingen en keuzes waar deze generatie voor staat. De Grote Survivalshow is een voorstelling vol humor, (inter)actie en onmisbare survivaltips. Na afloop deelt Francine handtekeningen uit tijdens de boekenmarkt, georganiseerd door Athenaeum Boekhandel.

Aankondigingsafbeelding met een foto van Francine Oomen

Helaas...Francine kan op 27 februari niet naar FLOOR komen. Vanwege gezondheidsproblemen heeft zij haar agenda de komende periode leeg moeten vegen. Zodra er een nieuwe datum is, laten we dit weten via onze socials.

🗓️ De nieuwe datum volgt nog
⏱️ 17.00 - 18.00 uur (inloop vanaf 16.30 uur) + borrel
📍 FLOOR - Wibautstraat 3b
♿️ De eventruimte is rolstoeltoegankelijk
💰 Gratis toegang
📕 Tijdens het event verloten we 3x het boek 'Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel?'

Wat als je toekomstdromen als zeepbellen uit elkaar lijken te spatten? Als iedereen het beter lijkt te doen dan jij? Wat als je je eenzaam voelt, last hebt van fomo, keuzestress, stemmen in je hoofd en een studieschuld? Wat als er dingen zijn die je aan niemand durft te vertellen? Kortom: volwassen worden, hoe doe je dat?

Begin september verscheen Francines eerste boek voor twintigers en dertigers: Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel? Al snel werd duidelijk dat haar lezers Rosa en haar vrienden niet vergeten waren. Binnen een maand gingen er bijna 100.000 exemplaren over de toonbank en het boek stond wekenlang op de eerste plaats in De Bestseller 60. Ondertussen is er ook een musical in de maak.

Signeren & boekenmarkt

Blijf na het evenement vooral even hangen bij de borrel want dan deelt Francine Oomen handtekeningen uit. Neem je oude versleten Hoe overleef ik…-boek mee of scoor direct haar laatste werk bij de boekenmarkt. Athenaeum Boekhandel is er namelijk bij met een prachtige selectie van Francines werk.

• 16:30 – 17:00 Inloop + boekenmarkt
  • 17:00 – 18:00 Programma
  • 18:00 – 19:30 Signeren + boekenmarkt

Over Francine Oomen

Francine Oomen begon in 1990 met het vormgeven, ontwerpen, schrijven en illustreren van kinderboeken. Haar grote doorbraak kwam met de Hoe overleef ik…-serie, waarmee ze negen keer op rij de prijs van de Kinderjury won, vijf keer de Jonge Jury, plus verschillende andere prijzen. In de serie verschenen in totaal vijftien delen en het verhaal werd bewerkt tot twee musicals en verfilmd. Zeven jaar lang verscheen het succesvolle Hoe overleef ik…-tijdschrift. Voor volwassenen verschenen van haar hand de autobiografische graphic novels Oomen stroomt over, Hoe overleven we en de dichtbundel Gek van liefde. In 2023 startte ze met Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel? een nieuwe serie voor twintigers.

Podcast Hoe overleef ik…

Luister de podcast Hoe overleef ik… waarin Francine Oomen spreekt met twintigers en dertigers over volwassen worden in een tijd van burn-outs, studieschuld en toekomststress. Ze helpt hen met survivaltips zoals uit haar bekende Hoe Overleef Ik… boekenreeks.

Goed om te weten

• Alle FLOOR-events zijn gratis

• Tijdens dit event wordt beeld- en geluidsmateriaal gemaakt. FLOOR heeft hierbij het recht van openbaarmaking van het portret en de geluidsopnames.

Gepubliceerd door  FLOOR 7 februari 2024

Startdatum 27 feb