De belofte van Pisa

Viewing party: filmscreening + nagesprek

Evenement

'De belofte van Pisa' is een ontroerend en humoristisch verhaal over identiteit, dromen en de prijs van succes. Na de film gaan we in gesprek met een van de hoofdrolspelers uit de film, Olivia Lonsdale, we hebben het over de film en haar ervaring als actrice.

Rode achtergrond, banner, twee mensen

De film gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Mano Bouzamour. Het verhaal volgt Samir, een slimme jongen uit Amsterdam-West met een passie voor muziek en literatuur. Zijn talent biedt hem de kans om te ontsnappen aan de beklemmende verwachtingen van zijn familie en buurt als hij wordt toegelaten tot het prestigieuze Muziek Lyceum in Amsterdam Zuid. Bij ijssalon Pisa belooft hij plechtig aan zijn oudere broer Sol dat hij niet zal afhaken en zal slagen voor zijn eindexamen aan de elitaire muziekschool. Sol belooft op zijn beurt om Samir met al zijn schoolwerk en muziekrepetities te helpen. Maar dan wordt Sol gearresteerd voor een overval en verdwijnt hij voor jaren achter de tralies. Terwijl zijn broer vast zit, komt Samir voor een cruciale keuze te staan: trouw blijven aan zijn roots of de verleiding van succes en erkenning volgen.

• 📆 Woensdag 7 februari 2024

• ⏱️ 16.30 – 18.45 + 🍕

• 📍Wibautstraat 3B - Amsterdam

• 💰 Gratis toegang

• ♿️ Rolstoelvriendelijk

• 🤝‍ FLOOR X Mimagine

Blauwe achtergrond, portret foto van actrice Olivia Lonsdale

Olivia Lonsdale

Olivia Lonsdale begon haar acteercarrière in 2015, toen ze haar debuut maakte in de veelgeprezen film 'Prince'. Met haar opvallende talent en toewijding veroverde ze al snel de harten van zowel critici als publiek.

In hetzelfde jaar speelde ze de hoofdrol in de film 'Geen Koningen in Ons Bloed', die werd bekroond als de Beste Televisiedrama van dat jaar. Haar veelzijdigheid als actrice kwam tot uiting in diverse films, waaronder 'De Belofte van Pisa' (2019), 'Free Fight' (2018), 'Silk Road' (waarvoor ze de Best Actress Award ontving op het Milano Film Festival in 2017) en 'Monk' (2017).Naast haar filmwerk speelde ze ook in series zoals 'Hockeyvaders' (2022, Videoland), 'Trecx' (Amazon series, 2021) en 'Stanley H.' (2019, NPO),

Olivia’s interesse en talent ligt echter niet alleen bij het spelen. Ze studeerde af aan de scriptacademie en zette haar eerste stappen als regisseur. Afgelopen zomer maakte ze haar regiedebuut met de korte film 'Almost Grown', die nu te zien is op Cinetree.

Viewing party

Toe aan een beetje ontspanning? Bij FLOOR hebben we de ultieme studiebreak voor jou. Een paar keer per jaar pikken we een topfilm uit die je meeneemt op een emotionele, spannende of eye-opening reis. Plof neer op de bank of een zitzak en pak een bak popcorn. Na afloop sluiten we de film af met een korte discussie samen met een speciale gastspreker.

Gepubliceerd door  FLOOR 18 december 2023

Startdatum 07 feb