Student aan het woord

Testimonial

Een misverstand over het beroep is dat het alleen maar te maken heeft met het bedenken van hulpmiddelen zoals een aangepast bed of speciaal schrijfgerei. Je bent juist veel bezig met het dagelijks leven van de cliënt. Mensen die iets niet meer kunnen wat ze wel graag willen doen, help je om toch weer mogelijkheden te vinden, zodat het wel weer lukt.

Tessa Molenaar - eerstejaars student Ergotherapie

Wat ik leuk vind aan de opleiding Ergotherapie is dat je leert om vanuit verschillende invalshoeken naar een probleem te kijken. Daar komen medische, creatieve en praktische aspecten bij aan bod. Daarnaast vind ik het fijn dat je zelf sturing kunt geven aan de studie: je kiest een externe opdracht die je zelf mag invullen. Hiermee kan ik me verdiepen op een vlak dat ik zelf interessant vind.

Wat ik wel echt lastig vind is dat we vaak moeten presenteren tijdens de lessen. Het gaat dan om kleine presentaties, maar soms ook wat grotere. Daarnaast moet je vaak veel tegelijk leren en deadlines halen. Goed kunnen plannen is daarom een pré.