Luka Dukanovic is de nieuwe studentassessor van de HvA

9 jan 2024 11:18 | Afdeling Communicatie

Luka Dukanovic, student Finance & Control, is de nieuwe studentassessor van de HvA. Hij gaat de studentenbelangen op bestuurlijk niveau vertegenwoordigen. Daarvoor woont hij onder andere de vergaderingen van het College van Bestuur bij. De benoeming is voor een jaar, met ingang van 1 januari 2024.

Bestuurlijke ervaring binnen de hogeschool heeft de nieuwe studentassessor al. Zo is hij lid van de deelraad van de faculteit Business en Economie en voorzitter van de opleidingscommissie van zijn opleiding. Ook was hij studentmentor voor eerstejaars studenten.

Het komend jaar wil Luka zich onder andere inzetten voor studentenwelzijn en voor diversiteit en inclusie. “Ik wil echt de stem van de student laten horen aan het bestuur”, zegt hij. “Ik merk dat studenten zich soms niet durven uit te spreken, of alleen in heel kleine kring. Ik wil die verbinding met het bestuur zijn. Voor alle studenten, niet alleen die van mijn opleiding of faculteit. Ik hoor bijvoorbeeld dat de aftershock van corona nog steeds effect heeft op het welzijn van studenten. Maar dat komt niet terecht bij het bestuur. Ook wil ik het gesprek over diversiteit en inclusie voeren. Naar mijn idee kan dat breder dan nu gedaan wordt.”

Jopie Nooren ziet namens het College van Bestuur uit naar de samenwerking met de nieuwe studentassessor. “Het is duidelijk dat Luka heel gemotiveerd is om de studentenbelangen goed te vertegenwoordigen. En dat zijn ervaring hem daarbij kan helpen. We verheugen ons erop om hem beter te leren kennen en te zien wat hij kan verbeteren.”

Ieder jaar benoemt de HvA een studentassessor. De voorganger van Luka is Jolieke Timmermans. Zij rondde haar taken in december af.