Venture Centre

Inschrijving voor 10K Incubator geopend

Studenten met een duurzaam startup-idee opgelet!

9 jan 2023 10:54 | Ondernemerschap

Ben jij een student met een creatieve oplossing of duurzame innovatie? Bij de 10K Incubator breng je jouw duurzame innovatie of startup-idee naar het volgende niveau en ontwikkel je jezelf als innovatieve ondernemende professional! Schrijf je nu in voor het februari-programma!

Wat is 10K?

De 10K Incubator is een programma voor HvA studenten die een innovatief idee willen realiseren. Denk aan het ontwikkelen van een product of dienst of het verbeteren van een bestaand proces. Dit idee kan bedacht zijn tijdens je opleiding of in je vrije tijd. Het gaat om ideeën die de wereld – of een klein deel ervan – op een positieve manier verandert.

Voor wie is 10K?

Je kunt je als HvA student persoonlijk inschrijven of als team (tot 5 personen). Er hoeft nog geen bedrijf, businessmodel of (market ready) product te zijn. Het gaat erom dat je een idee hebt en gepassioneerd bent om een probleem op te lossen en daarmee een verschil te maken. Je kunt10K kun ook volgen om te ontdekken of je met dit idee daadwerkelijk wilt gaan ondernemen. De belangrijkste voorwaarden voor deelname zijn leergierigheid, toewijding en inzet.

Wat ga je doen?

Tijdens het programma van de 10K Incubator werk je toe naar het moment waarop je je idee presenteert in de board room van de Dragon’s Den. Op dat moment weet je exact hoe je jouw idee gaat realiseren, wat je daarvoor nodig hebt, en hoe je anderen kan overtuigen hieraan bij te dragen.

Het traject van 20 weken begint met een intensive week (13-16 februari) en daarna komen we elke twee weken samen voor een workshop of masterclass van externe experts. Tussen de bijeenkomsten door werk je zelf aan opdrachten. In combinatie met de hulp van een startup-coach en veel intervisie met de andere teams til je je idee naar het volgende niveau.

Wat haal je eruit?

Na het volgen van 10K hebben teams vaak uitzicht op financiering, liggen de plannen klaar om partners te benaderen én heb je een ondernemend netwerk opgebouwd.
Tegelijk ontwikkel je je competenties als young professional. Je leert hoe je een innovatief idee in de stijgers zet en realiseert. Dit is kennis die je nog vaak van pas zal komen, ongeacht of je na 10K doorgaat met het idee of niet. Daarbij staat deelname aan de 10K Incubator ook goed op je CV!

Hoe meld je je aan?

Download het ‘10K Application deck’ op de 10K-aanmeldpagina, vul het in en lever het aan.

Hierna word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, waarna je te horen krijgt of je bent toegelaten. We zien je aanmelding tegemoet!