De Universitaire Lerarenpraktijk.

Professionalisering in W&T als onderdeel van een opleiding kan veel intensiever zijn dan (kortlopende) nascholingstrajecten. Een manier om W&T duurzaam de school in te krijgen is het opleiden van een excellente groep studenten die als leraren op school een leidende rol kunnen gaan vervullen in onderwijsinnovatie. De universitaire Pabo van Amsterdam (UPvA) is een lerarenopleiding voor zulke studenten. W&T en bètaprofilering hebben een nadrukkelijke positie in het opleidingsprogramma waarmee W&T via deze selecte groep een stevigere positie kan verwerven op basisscholen. Voorwaarde is wel dat alumni straks naar W&T georiënteerde scholen geleid worden.

Referentie

Herik, M. van den, Ruis, P., Berg, E. van den (2013). De Universitaire Lerarenpraktijk. In: P. Ruis (editor) Duurzaam professionaliseren in Wetenschap en Techniek, Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding, Hogeschool van Amsterdam, p16-21.

Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 juli 2013

Publicatiedatum

jul 2013

Auteur(s)

Dr. Ed van den Berg