Interprofessionele samenwerking rondom jonge kind

Wetenschapsdag ministeries SZW, OCW en VWS

6 dec 2023 08:13 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Op de Wetenschapsdag van de ministeries van SZW, OCW en VWS met het thema ‘Werelden samenbrengen’ gaf lector Pedagogiek Ruben Fukkink samen met promovenda Marian Ooms een presentatie over lopende en recent afgeronde projecten waar integrale samenwerking centraal staat. Rode draad was de interprofessionele samenwerking tussen diverse sleutelfiguren rondom het jonge kind, in kinderopvang, onderwijs en jeugdhulp.

Experts van verschillende organisaties zoals Chaja Deen en Sylvia Vlaardingerbroek van Nederlands Jeugdinstituut, Jerôme van Dongen van Hogeschool Zuyd/MIK & PIW groep, Karin Hoogeveen (Sardes), Lies van de Kuilen (Inspectie van het Onderwijs), Marian Ooms en Ruben Fukkink (Hogeschool van Amsterdam/ Universiteit van Amsterdam) brachten het laatste nieuws rondom de ontwikkeling van het jonge kind samen. Deze bijeenkomst vond voor de derde keer plaats in samenwerking met Ruben Fukkink.