Leersessie "Leren tijdens transities" #1

Evenement

Ben je klaar om de diepte in te duiken en te ontdekken hoe je kunt gedijen te midden van veranderingen in de wereld van het onderwijs? Heb je een drang om betekenisvol te zijn voor jezelf en de wereld om je heen? Dan is deze leersessie iets voor jou!

Vanaf september 2024 bieden we vanuit het programma HvA in de Stad een serie van vier krachtige leersessies aan, gericht op het omarmen van transities in je leven en werk. Geïnspireerd door de essentie van Theory U, verkennen we de innerlijke condities van leiderschap en de dynamiek van verandering.

Jouw transitievragen

In deze leersessies gaan we dieper in op jouw persoonlijke en professionele transitievragen. We onderzoeken je rol en verantwoordelijkheden, ontwikkelen vaardigheden om met onzekerheid om te gaan en leren complexiteit te omarmen. Maar bovenal, we gaan op een ontdekkingsreis naar jouw eigen potentieel en de mogelijkheden voor een bloeiende toekomst.

Maak online kennis!

Spreekt dit je aan? Op woensdag 15 mei of dinsdag 28 mei van 9.00-10.15 uur is er een online kennismaking met kleine groep deelnemers (max 10). We gaan in een dik uur op reis door de essentie van Theory U, waarbij we onze persoonlijke verlangens en doelen onder de loep nemen en onze ‘call of adventure’ delen met elkaar.

Wat kun je verwachten:

• Een warme en open persoonlijke kennismaking om te verbinden met jouw innerlijke vuur.
  • Begeleide journaling sessie gebaseerd op de principes van Theory U, om dieper in te gaan op jouw persoonlijke transitie.
  • Het delen van jouw ‘call of adventure’ en je laten inspireren door die van de andere deelnemers.

Aanmelden

Deze online kennismaking biedt een voorproefje van de verdiepende leersessies die in het najaar zullen plaatsvinden. Er is ruimte voor slechts 10 deelnemers per kennismakingssessie, dus meld je snel aan om jouw plek te reserveren.

Initiatiefnemers en inspiratie

Wie zijn wij? Vanuit de Hogeschool van Amsterdam werken wij, Katja Pasman en Ragini Fit, mee aan de transities die het plaatsvinden in het onderwijs en de stad. We laten ons inspireren door de praktijk van de docenten van de HvA en landelijke voorlopers als Bas van den Berg, lector Leren voor Regeneratie bij De Haagse Hogeschool (met zijn boek “Onderwijzen in Transities”) en Kees Klomp, programmamanager Agency bij Hogeschool Windesheim. Laten we samen op ontdekking gaan en onze eigen ‘call of adventure’ inzetten voor een betere wereld!

Gepubliceerd door  HvA in de Stad 19 april 2024

Startdatum 15 mei