Tijs Breukink wordt lid van het College van Bestuur ad interim

12 mrt 2024 11:47 | Afdeling Communicatie

De Raad van Toezicht van de Hogeschool van Amsterdam benoemt dr. Tijs Breukink per 1 april 2024 als lid van het College van Bestuur ad interim. Breukink gaat deze functie vervullen tot er een opvolger van Hanneke Reuling is gevonden, die de hogeschool per 1 april verlaat.

Tijs Breukink (1964) is een ervaren onderwijsbestuurder. Hij was van 2005 tot 2017 lid van de Raad van Bestuur van Wageningen University & Research. Daarna was hij onder meer interim-lid van het College van Bestuur van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en van Fontys Hogeschool. Voordat hij in het hoger onderwijs aan de slag ging, had Breukink managementfuncties in het bedrijfsleven, onder meer bij ARCADIS en DAF Trucks. Rust en verbinden zijn kernkwaliteiten van Breukink waarmee hij mensen bij elkaar krijgt en uiteindelijk gedragen resultaten boekt.

Tijs Breukink kijkt ernaar uit om bij de Hogeschool van Amsterdam aan de slag te gaan. “Ik ben verheugd een bijdrage te mogen leveren aan de bedrijfsvoering van de HvA met de uitdagingen op het gebied van het optimaliseren van de bedrijfsvoering en ICT binnen deze kennisinstelling om de ambitie van de organisatie ondanks dalende studentenaantallen te kunnen blijven waarmaken. Ik zie uit naar een vruchtbare samenwerking met de collega’s.”

De Raad van Toezicht (RvT) is verheugd dat Tijs Breukink als ervaren onderwijsbestuurder op korte termijn een bijdrage kan leveren aan continuïteit op de portefeuille bedrijfsvoering en ICT in een tijd waarin we met een veranderende omgeving en uitdagende strategische opgaven te maken hebben. “We hebben er alle vertrouwen in dat Breukink in samenspraak met de andere leden van het College van Bestuur, de decanen, directeuren van de diensten, directeuren bedrijfsvoering van de faculteiten en het management van de bestuursstaf een goede invulling zal geven aan de portefeuille totdat de vacature structureel wordt ingevuld.” aldus Gala Veldhoen, voorzitter RvT.

Jopie Nooren, voorzitter College van Bestuur: “We zien uit naar de samenwerking met Tijs Breukink. Met zijn ervaring in het hoger onderwijs gaan wij ervan uit dat hij zich de actuele bestuurlijke vraagstukken van HvA snel eigen zal maken. We hebben er alle vertrouwen in dat Tijs een waardevolle bijdrage zal leveren aan de opgaven die er zijn op het gebied van bedrijfsvoering en ICT en het doorontwikkelen van de gezamenlijke diensten met de Universiteit van Amsterdam. Samen gaan we als College van Bestuur zorgen voor een goed evenwicht tussen de ruimte voor doorontwikkeling en innovatie en het borgen van de kwaliteit van de basis binnen de beschikbare financiële middelen.”

Tijs Breukink woont in Zeist, is getrouwd en heeft twee zonen. Na een HTS-opleiding technische bedrijfskunde aan Saxion Hogeschool rondde hij in 1987 een studie bedrijfseconomie af aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 1992 promoveerde hij op hetzelfde vakgebied aan de toenmalige Katholieke Universiteit Brabant (nu Tilburg University).