TEAMS wint prijs Onderzoek van het Jaar

18 mrt 2024 11:33 | Afdeling Communicatie

Onderzoeksproject TEAMS (Training en Eiwit Aanbeveling op Maat voor kwetsbare Senioren) heeft de prijs voor Onderzoek van het Jaar gewonnen. Het project won zowel de vakjury- als ook de publieksprijs. Dit werd donderdag bekendgemaakt tijdens de Kennisparade in theater DeLaMar.

FDMCI-decaan Frank Kresin reikte de prijs voor Onderzoek van het Jaar uit aan Mohammed Benali en Esmée Biersteker van Center of Expertise (CoE) Urban Vitality. Met name de betrokkenheid van studenten was een doorslaggevende factor, vond Kresin: ‘De integratie met de opleiding is sterk en het wordt goed duidelijk welke vaardigheden studenten opdoen. Dat is echt onderscheidend.’

Runner-up werd AI4Students van het CoE Applied AI. Hun streven is om alle HvA-afstudeerders 'AI-ready' af te leveren op de arbeidsmarkt. De derde prijs ging naar het CoE Urban Education. Hun onderzoek 'Leren redeneren over maatschappelijke vraagstukken' biedt docenten handvatten om leerlingen dieper te laten nadenken over maatschappelijk gevoelige onderwerpen, zoals bijvoorbeeld vaccinaties of klimaatverandering.