Venture Centre

JuanFra Alvarado Valenzuela

Wetenschappelijk directeur

JuanFra voegt waarde toe aan het Venture Centre vanuit zijn expertise als onderzoeker in ondernemerschap, maar ook vanuit zijn ervaring met het ondersteunen van de huidige generatie ondernemers bij het genereren van innovatieve ideeën en het realiseren van doelen. Vanuit zijn rol als Wetenschappelijk Directeur benadrukt hij het belang voor student-ondernemers om te leren van de ervaringen van andere ondernemers, en het belang van de focus op waardecreatie richting sociale en ecologische bedrijfsmodellen.

Binnen zijn rol draagt ​​JuanFra bij aan het verbeteren en ontwikkelen van didaktiek over ondernemerschapsonderwijs om een ​​goede aansluiting bij de studentenprojecten te garanderen. Hij heeft meerdere thema’s gecombineerd in zijn werk bij de HvA, waarbij hij zich eerder richtte op onderzoeksprojecten over wendbaarheid, diversiteit en inclusiviteit, en innovatie-spill-overs. Met zijn projecten, lezingen en ondersteuning op het gebied van ondernemerschapsonderwijs is hij een van de weinigen die met alle HvA faculteiten heeft samengewerkt. De huidige sociaal-economische transitie naar regeneratieve bedrijfsmodellen is het huidige onderwerp dat in het hoger onderwijs moet worden onderzocht.

Gepubliceerd door  Ondernemerschap 21 maart 2024