Venture Centre

Podcastserie online!

5 afleveringen over duurzaam en inclusief ondernemerschap

3 apr 2024 15:12 | Ondernemerschap

Onze podcast is nu te beluisteren op Spotify én te zien op YouTube. We maakten deze podcastserie voor de Global Entrepreneurship Week (GEW) 2023, die jaarlijks in november plaatsvindt.

De GEW is een initiatief van het Global Entrepreneurship Network en staat in het teken van duurzaam en inclusief ondernemerschap, precies waar we bij het Venture Centre ook naar streven!

Projectleider en interviewer Romaike Slikker sprak voor deze podcastserie vijf gasten die elk op een andere manier verbonden zijn aan ondernemerschap: van ondernemerschapsonderzoekers en -docenten tot duurzame ondernemers en andere spelers binnen het start-up ecosysteem. Een overzicht van de gasten en onderwerpen:

🌎 1. Sultan Göksen-Olgun & JuanFra Alvarado Valenzuela over ondernemerschapsonderwijs en het belang van ondernemerschapsvaardigheden onder studenten.

🌍 2. Xander Slager over ondernemen met impact bij 'the New Optimist'.

🌏 3. Jorick Houtkamp van O2LAB over ondernemerschapsvaardigheden en het belang van deze vaardigheden voor studenten in hun toekomstige carrière.

🌍 4. Joost Reimert over de rol van het ondernemende ecosysteem in het ondersteunen van startups en innovatie in lijn met de Sustainable Development Goals (SDG's).

🌎 5. Balzhan Orazbayeva over de rol van universiteiten in het ondersteunen van ondernemerschapsonderwijs, en we maken een link met de uitdagingen in het huidige ondernemende ecosysteem (deze aflevering is in het Engels).

Beluister en bekijk de afleveringen:

Bekijk de trailer en alle afleveringen op YouTube

Global Entrepreneurship Week

In meer dan 180 landen staat de derde week van november in het teken van ondernemerschap tijdens de GEW. De week is bedoeld om een verbinding te leggen tussen ondernemende jonge studenten, onderwijs, overheid en andere ondernemers.