Venture Centre

INNOFEST X SIA – Testen op festival

24 feb 2022 17:34 | Ondernemerschap

Ben jij een student, onderzoeker of lector aan een Hogeschool in Nederland en heb jij een ondernemerschap idee dat jij wil testen? Meld je dan snel aan om jouw prototype te testen of om een experiment uit te voeren op één van de festivals of living labs van Innofest.

Praktijkgericht onderzoek

In samenwerking met Regieorgaan SIA rijkt Innofest een financiering tot 10.000 euro uit aan studenten, onderzoekers of lectoren van een Hogeschool in Nederland. Door deze samenwerking willen ze ondernemerschap met resultaten uit onderzoek van hogescholen stimuleren. Hogescholen doen namelijk ontzettend veel en ook goed onderzoek, dat bijdraagt aan de Sustainable Development Goals (SDG’s). onderzoek dat de wereld een beetje mooier kan maken en vooruit kan helpen. Door deze financiering aan te bieden ondersteunen ze hogescholen op hun weg tot het maken van echte impact.

Het testen

Dit testen gebeurt op de festivals of living labs van Innofest, ook wanneer deze door omstandigheden niet door kunnen gaan. Dan wordt er naar een passende oplossing gezocht. Innofest is in het leven geroepen, omdat doorgaans negen op de tien innovaties falen, vanwege het onvoldoende testen van het prototype, voordat deze de markt op gaat. Innofest helpt ondernemers om deze stap naar de markt wel succesvol te maken, door deze ideeën te begeleiden. Hen te helpen bij de vormgeving van een succesvolle test en dit te koppelen aan een passende testlocatie.

Aanmelden?

Je kunt je aanmelden voor een testplek tot uiterlijk 1 maart 2022.

Kijk op de website voor de eisen, meer informatie en natuurlijk om je aan te melden: Innofest X SIA 2022 - Regieorgaan SIA (regieorgaan-sia.nl)