Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Sociaal innoveren met de overheid: leren en macht in fieldlabs

Leren en macht in fieldlabs

Hoofdstuk

De combinatie van complexe grootstedelijke vraagstukken, een zich heroriënterende overheid en vele opkomende maatschappelijke initiatieven creëert in Amsterdam de urgentie voor sociale innovatie. De aanwezigheid van verschillende kennisinstituten in de stad - die vaak op zoek zijn naar het creëren van maatschappelijke waarde - kan daar bovendien een belangrijke impuls aan geven.

Referentie Majoor, S., Duiveman, R., van der Heijden, E., & Morel, M. (2018). Sociaal innoveren met de overheid: leren en macht in fieldlabs: Leren en macht in fieldlabs. In P. M. Karré, H. Dagevos, & G. Walraven (Eds.), Sociale innovatie in de praktijk: Zoeken naar nieuwe antwoorden op maatschappelijke vraagstukken (pp. 107-119). Koninklijke Van Gorcum.
Gepubliceerd door  Urban Governance 1 januari 2018

Publicatiedatum