Gas op elektrisch is van start!                                                                                                                                   .
Nieuwsbrief oktober 2019
Inschrijven voor de nieuwsbrief
Gas op elektrisch begint aan fase 2!

Het tweede semester van Gas op elektrisch is begonnen, oftewel een kwart van de projecttijd zit erop. Na bijeenkomsten in Zeewolde (Heijmans), Bunnik (ENGIE), Hoevelaken (Unica) en  Den Bosch (Ecomobiel), interviews en ritdata analyes, beginnen de (mkb)projectpartners met het ontwerpen van nieuwe concepten voor de deelnemende servicebedrijven. Ook buigen binnenkort vier studententeams zich voor acht weken over verschillende logistieke en data vraagstukken van het project.

Namens het Gas op elektrisch team, veel leesplezier,
Walther Ploos van Amstel (lector City Logistics) en Susanne Balm (projectleider)
Gezamenlijke kennissessie op Ecomobiel
Op 10 oktober vond de Ecomobiel beurs plaats in Den Bosch. Projectleden van de Hogeschool van Amsterdam, Heijmans, Vereniging DOET, Urban Arrow en The Hub Company gaven presentaties en gingen in gesprek met het publiek. Volgend jaar verwachten wij hier weer onze resulaten te presenteren. Download hier de presentatie.
Leasemaatschappij Arval treedt toe tot het consortium
Per september versterkt Arval Bedrijfswagens het project met kennis van voertuig-, telematica en onderhoudsconcepten, testmogelijkheden en een mkb-netwerk van garagisten en klanten. Bekijk het complete overzicht van partners op de website
Leesvoer
In opdracht van Connekt hebben Buck Consultants, CE Delft, Districon, de Hogeschool van Amsterdam, Panteia en TNO de toekomstige behoefte aan laadinfrastructuur voor stadslogistiek onderzocht.
De aanpak van het project Gas op elektrisch samengevat in drie pagina's. Handig om te verspreiden onder geinteresseerden! Voor hardcopy examplaren kun je mailen naar gasopelektisch@hva.nl.
Video: planning van servicelogistiek en zero emissie vervoer
Hoe verloopt de planning van 800.000 klantbezoeken door 1400 zelfstandige experts? En wat zijn de kansen en uitdagingen van elektrisch vervoer daarin? Robin Evers en Stephanie Utama van Guidion leggen het uit. Bekijk deze en andere project video's op onze website.
Opdrachtgever worden voor een afstudeeronderzoek?

Heeft uw organisatie een vraagstuk dat u graag laat onderzoeken? Vanaf februari 2020 gaan studenten Logistiek, Technische Bedrijfskunde, Sustainable Energy en Toegepaste Psychologie afstuderen.

In de periode november/december faciliteert het Gas op elektrisch project een meet & match proces tussen studenten en opdrachtgevers. Interesse? Neem dan contact op met Susanne Balm.

2e druk Stadslogistiek: Licht en elektrisch beschikbaar
Hardcopy
Vanwege de grote interesse, zijn er extra exemplaren van de LEVV-LOGIC eindpublicatie gedrukt.

Wilt u een of meerdere hardcopies ontvangen? Stuur dan uw postadres en het gewenste aantal naar gasopelektrisch@hva.nl.

Digitaal
De online publicatie is zowel in het Nederlands als in het Engels te downloaden van: www.hva.nl/levvlogic

Aankomende evenementen
  • 24 oktober 2019 - Koffie Elektrisch in Amsterdam
  • 5 november 2019 - Ontwerpen oplossingen in Amsterdam (workshop)
  • 7 november 2019 - GDZES Meetup #1 in Amsterdam
  • 14 november 2019 - Service Logistics Summit in Venlo
  • 24 t/m 26 april 2020 - International Cargo Bike Festival in Nijmegen
Projectsite
#Gasopelektrisch
Het Gas op elektrisch project wordt mede gefinancierd door Regieorgaan SIA onderdeel van NWO.

Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Stuur dan een mailtje met onderwerp: "Uitschrijven nieuwsbrief" naar gasopelektrisch@hva.nl.