Venture Centre

10K Incubator: from idea to impact

Start jouw avontuur als studentondernemer bij de 10K Incubator

19 mei 2023 11:33 | Ondernemerschap

Ben jij een student met een creatieve oplossing of duurzame innovatie? Dan is de 10K Incubator dé plek waar je jouw ideeën naar een hoger niveau kunt tillen en jezelf kunt ontwikkelen als een innovatieve ondernemende professional. Schrijf je nu in voor het programma dat in september van start gaat en voeg je toe aan de enthousiaste groep van generatie 13!

De 10K Incubator is een programma speciaal ontworpen voor studenten en alumni (tot twee jaar na afstuderen) van de HvA die graag hun innovatieve ideeën willen realiseren. Denk aan het ontwikkelen van een product of dienst of het verbeteren van een bestaand proces. Dit idee kan bedacht zijn tijdens je opleiding of in je vrije tijd. Het draait hierbij om ideeën die de wereld op een positieve manier kunnen veranderen, hoe klein of groot ook.

Voor wie is 10K?

Als HvA-student of alumni kun je je individueel inschrijven of als onderdeel van een team (maximaal 5 personen). Het is niet noodzakelijk om al een bedrijf, businessmodel of een marktklaar product te hebben. Heb je al een idee? Ook dan biedt de 10K Incubator de kans om te ontdekken of je wilt ondernemen met een al eerder bedacht idee. Het belangrijkste is dat je een idee hebt en gepassioneerd bent om een probleem op te lossen en een verschil te maken. De belangrijkste voorwaarden voor deelname zijn een proactieve houding, leergierigheid, toewijding en inzet.

Wat ga je doen?

Het traject van 20 weken begint met een intensive week van 11 tot en met 15 september 2023. Tijdens deze intensieve kickstart stapt iedere startup in op een van de 24 stappen van Disciplined Entrepreneurship, afhankelijk van de behoeften van de deelnemende studentondernemers in overleg met een coach. Elke twee weken vindt er een workshop of masterclass plaats met externe experts. Tussen de bijeenkomsten door werk je zelf aan opdrachten met de hulp van een startup-coach en veel intervisie met de andere teams til je je idee naar het volgende niveau. Tijdens het programma van de 10K Incubator werk je toe naar het moment waarop jij of jullie je idee presenteren in de board room van de Dragon’s Den. Op dat moment weet je exact hoe je jouw idee gaat realiseren, wat je daarvoor nodig hebt, en hoe je anderen kan overtuigen hieraan bij te dragen.

Wat haal je eruit?

Na het volgen van 10K hebben teams vaak uitzicht op financiering, liggen de plannen klaar om partners te benaderen én heb je een ondernemend netwerk opgebouwd. Tegelijkertijd ontwikkel je competenties als young professional. Je leert hoe je een innovatief idee in de stijgers zet en realiseert. Dit is kennis die je nog vaak van pas zal komen, ongeacht of je na 10K doorgaat met het idee of niet. Daarbij staat deelname aan de 10K Incubator ook goed op je CV!

Aanmelden

Download het ‘10K Application deck’ op de 10K-aanmeldpagina, vul het in en lever het aan. Hierna word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, waarna je te horen krijgt of je bent toegelaten. We zien je aanmelding tegemoet!