Hogeschool van Amsterdam

Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Gedreven door de herinnering aan slapeloze nachten

twee coaches over hun rol bij het begeleiden van startende leraren

Artikel

In het voorjaar van 2015 besteedden Marco Snoek en Hanneke Hallink in een serie artikelen aandacht aan startende leraren. In het slotartikel pleitten zij voor meer systematische aandacht voor competentie-ontwikkeling van leraren tijdens hun beroep. In deze nieuwe serie staan ze stil bij de vraag hoe ervaren leraren startende leraren daarbij kunnen ondersteunen. Ze gaan in gesprek met docenten (begeleiders/coaches) die startende leraren begeleiden, over wat zij belangrijk vinden en wat ze daar zelf voor nodig hebben. Deze maand Ineke Jansen van de Nieuwe Havo en Ranko Steusel van het Calandlyceum, beide in Amsterdam

Referentie Hallink, H., & Snoek, M. (2016). Gedreven door de herinnering aan slapeloze nachten: twee coaches over hun rol bij het begeleiden van startende leraren. Van twaalf tot achttien, 2016(januari), 40-41.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2016