Venture Centre

HvA Ventures (Holding)

HvA Ventures Holding BV is in 2004 opgericht door het College van Bestuur van de Hogeschool van Amsterdam ten behoeve van de ontwikkeling en uitvoering van marktgerichte activiteiten.

Op deze wijze wordt middels HvA Ventures Holding een strikte scheiding aangebracht tussen met publiek en privaat geld gefinancierde activiteiten die hun oorsprong hebben aan de Hogeschool. Dit doen we ook voor de Universiteit van Amsterdam middels de UvA Ventures Holding en het AMC middels de AMC Ventures Holding. De UvA en het AMC ondersteunen wij tevens actief bij het opzetten van startups. Dit doen wij door het stimuleren en faciliteren van ondernemerschap, het actief ondersteunen van new ventures die voortkomen uit deze instellingen en door het beheren van aandelenbelangen.

Voor de ondernemingen die onder HvA Ventures Holding vallen verzorgen wij governance, finance & control, management en advies.

HvA Ventures (Holding) zijn te bereiken op:

T 020 246 6100 E
info@hvaventures.nl