Venture Centre

MEEWERKSTAGE: IMPLEMENTATIE GENDERINCLUSIVITEIT BINNEN ONZE 10K

Meewerkstage bij het HvA Venture Centre

Wij zoeken een derde- of vierdejaars student met een HRM of organisatiekundige achtergrond voor een meewerkstage bij het HvA Venture Centre. Tijdens deze meewerkstage ga je onderzoek doen als bezig met de implementatie van genderinclusiviteit binnen onze 10K Incubator. Daarnaast draag je in het kader van je meewerkstage, bij aan de planning en organisatie van onze ondersteuningsprogramma en evenementen op het gebied van studentondernemerschap.

Als HvA Venture Centre ondersteunen en begeleiden wij studenten die naast hun opleiding aan de slag willen met hun creatieve oplossing of duurzame innovatie om dit uit te werken tot een startup. Het ondernemerschap waar Het HvA Venture Centre voor staat is, innovatief, duurzaam, inclusief en schaalbaar, om de wereld van morgen een stukje mooier te maken. De 10K Incubator is toegankelijk voor alle studenten van alle opleidingen van de Hogeschool van Amsterdam. We zien echter dat bijvoorbeeld vrouwelijke ondernemers nog steeds ondervertegenwoordigd zijn binnen onze incubator. Iets was ook binnen de ondernemerswereld en startupwereld voorkomt.

Het 10K Incubator programma wil een inclusieve incubator zijn om alle studentondernemers gelijke kansen te bieden, maar tot op heden zijn onze inclusie activiteiten nog niet actief georganiseerd en uitgevoerd. Om hiervoor te zorgen ga jij tijdens je meewerkstage aan de slag met de opdracht hoe we een inclusief aanbod eruit komt te zien. Daarbij krijg je ruimte om dit ook effectief te implementeren binnen onze incubator.

Tijdens deze meewerkstage:

• Krijg je de opdracht uit te zoeken wat er allemaal in een gender inclusief 10K programma komt
  • Geef je advies wat er op korte en lange termijn geïmplementeerd kan worden binnen het 10K programma
  • Werk je mee aan de verschillende ondernemerschapsprogramma’s die we draaien.

Op basis van je meewerkstage doe je dus uiteindelijk aanbevelingen voor het implementeren van genderinclusieve activiteiten binnen de 10K Incubator, waar we daadwerkelijk iets mee gaan doen binnen het programma. Mogelijk zijn deze adviezen ook te implementeren binnen andere programma’s binnen het venture center of zelfs bij andere hogescholen en incubators.

NAAR WIE ZIJN WE OP ZOEK?
Voor deze meewerkstage zijn we op zoek naar een ambitieuze, enthousiaste en leergierige student die zelfstandig is en verantwoordelijkheid durft te nemen. Je hebt affiniteit met het doen van onderzoek, ondernemerschap en inclusie. Nederlands kan je zowel goed schrijven en spreken.

Wij denken dat deze vacature interessant is vooropleidingen zoals: HRM, Bedrijfskunde, Bestuurskunde maar we staan ook open voor andere opleidingen.

WAT HEBBEN WIJ TE BIEDEN?

• Een uitdagende en relevante meewerkstage waar je direct het verschil gaat maken. Een mooie opdracht om je tanden in te zetten.
  • Een opdracht bij het HvA Venture Centre waar je onderdeel wordt van een team waar innovatief, duurzaam en inclusief ondernemerschap centraal staat.
  • Ingebed in een team met o.a. onderzoekers van het lectoraat entrepreneurship wiens kennis, ervaring en netwerk je kan gebruiken tijdens de uitvoering van de opdracht.
  • De bedrijfsbegeleider van deze opdracht is de projectleider is van het HvA Venture Centre – Carmen Been
  • Vanuit het lectoraat Entrepreneurship krijg je een eerste literatuur selectie aangereikt, en eerder onderzoek gedaan door ons, voor een theoretisch kader, hierdoor kan je een vliegende start maken.

DE OPDRACHTGEVER: HVA VENTURE CENTRE

Het HvA Venture Centre is er om alle 45.000 studenten van de HvA te inspireren om met creatieve oplossingen en duurzame innovaties de wereld van morgen te helpen vormgeven, kortom: ondernemen.

Bij het HvA Venture Centre geloven wij in duurzaam, innovatief en inclusief ondernemerschap, maar ook in het feit dat iedereen ondernemer kan worden en dat er niet een type ondernemer is. Hiervoor bieden wij op basis van bewezen methodes verschillende programma’s aan, maar ook werkruimtes een ondernemende community, toegang tot financiering en een netwerk van onderzoekers en experts.

Meer informatie kan je hier vinden: www.hva.nl/venture-centre

Wil je alvast je inlezen in meer literatuur over incubators en gender in ondernemerschap? Lees dan de volgende artikelen:

• Hackett, S. M., & Dilts, D. M. (2004). A Systematic Review of Business Incubation Research. The Journal of Technology Transfer, 29(1), 55–82.
  • Brush, C., Edelman, L. F., Manolova, T., & Welter, F. (2019). A gendered look at entrepreneurship ecosystems. Small Business Economics, 53(2), 393–408.
  • Sull, D. N. (2004). Disciplined entrepreneurship. MIT Sloan Management Review, 46(1), 71.

SOLLICITATIE PROCEDURE

Heb jij interesse in deze meerwerkstage? Stuur dan een cv en motivatiebrief, met eventuele video waarin je jezelf voorstelt naar venturecentre@hva.nl.

Vergeet niet te vertellen wanneer je kan starten met je stage, hoelang deze stage duurt en de vereisten vanuit je opleiding. Heb je al eerder onderzoek gedaan of relevante projecten, daar horen we graag meer over!

Heb je nog vragen over de meewerkt stage dan kan je natuurlijk deze vragen ook naar ons mailen, voordat je een sollicitatie opstuurt.

Gepubliceerd door  Ondernemerschap 12 juli 2022