Venture Centre

Pressure Cooker studenten Verpleegkunde

Tweedaags 10K programma

19 dec 2022 11:56 | Ondernemerschap

Welke problemen kom je tegen in het werkveld en welke oplossingen kun je daarvoor bedenken? Bij ons 2-daagse programma 'Pressure Cooker' gaat het om ideeontwikkeling. Lees het verslag van het programma met tweedejaars studenten Verpleegkunde.

In ziekenhuizen en andere zorginstellingen komen studenten tijdens hun 10-weekse stage in aanraking met praktische problemen zoals verspilling van materialen en medicijnen, omslachtige protocollen, of onpraktische instrumenten. Er is vaak geen geld voor verandering en weerstand op vernieuwing. Tijdens de Pressure Cooker krijgen studenten de opdracht om in mogelijkheden te denken.

Dag 1 - Fall in love with the problem, not the sollution

De studenten werken in groepjes aan hun idee. Daarbij identificeren ze eerst een probleem; daarna gaan ze pas aan de slag met het bedenken van een oplossing. 'Fall in love with the problem, not the sollution' is het motto. Zo vindt het innovatieve idee ook echt aansluiting op de markt.

Dag 2 - Prototype ontwikkelen

Op deze dag ontwikkelen de studenten een prototype van het idee waar ze op uit zijn gekomen.

Iedereen ondernemend

De ervaring die we met het programma aan de deelnemers willen meegeven, is dat iedereen ondernemend kan zijn en dat je met een ondernemende houding problemen in jouw werkveld kunt oplossen of verlichten voor jezelf, collega’s en cliënten.

Er kwamen in deze Pressure Cooker weer heel goede ideeën naar voren. Wie weet zien we er volgend jaar een aantal terug in onze 10K Incubator!

Meer weten over de Pressure Cooker?

Neem contact op met programma-manager Dion Douwsma