Venture Centre

Call for Ideas & Poster Competition

6 okt 2022 16:21 | Ondernemerschap

Ben jij een HvA student en heb je een duurzame oplossing of een innovatief idee? Dan roepen wij jou op dit idee aan te melden voor onze Call for Ideas. Door jouw idee aan te melden maak je kans op nieuwe teamleden, een plek in de 10K Incubator en kan je 1000,- euro winnen!

Call for Ideas

Heb jij een creatieve oplossing of duurzame innovatie bedacht die bijdraagt aan een duurzamere wereld of een proces verbetert in jouw studieveld? Zend je idee dan in voor de Call for Ideas. Uit de ingezonden ideeën selecteren wij de 20-30 meest belovende. Daarna zetten we een Call for Team Members uit onder HvA studenten om jouw team te versterken. Zo krijg je de kans om een interdisciplinair team te vormen dat jouw idee daadwerkelijk kan realiseren. Goed om te weten: het idee blijft van jou!

Waarom meedoen?

Naast dat we jou aan teammembers koppelen, kom je in contact met wetenschappers en experts die mogelijk een bijdrage kunnen leveren aan de realisatie van jouw idee. Je wordt uitgenodigd voor de HvA Startup Day, waar je workshops en trainingen mag volgen en je maakt kans op een plek in de 10K Incubator. (Binnen 10K ontwikkel je jouw idee in 20 weken tot een startup, onder begeleiding van onze startup-coaches. Lees meer over 10K op: 10K | Creating Tomorrow Together - HvA)

Je krijgt waardevolle feedback op jouw idee en de ondernemerskennis en –skills die je opdoet staan goed op je CV, of je nu een eigen onderneming wil starten of niet. Je leert mensen kennen met een andere studieachtergrond en krijgt de kans jouw idee onder de aandacht te brengen. En wie weet loopt jouw idee wel uit op een eigen onderneming!

Poster Competition

Naast het aanmelden van jouw idee, kun je ook meedoen aan de Poster Competition. Hierbij valt er een hoofdprijs van 1.000 euro te winnen. Of € 500 of € 250 euro als je tweede of derde wordt.

De Poster Competition levert ook zichtbaarheid op voor jou en jouw idee. Bovendien kijkt een vakjury naar jouw idee en krijg je altijd feedback op je idee en poster.

Aanmelden of meer info?

Aanmelden voor de Call for Ideas kan tot vrijdag 28 oktober 2022.

Hoe je je aan kunt melden en meer info vind je via deze pagina .

Het inleveren van een poster kan tot vrijdag 25 november. Je kunt alleen meedoen aan de Poster Competition als je jouw idee ook bij de Call for Ideas hebt aangemeld.

Vragen? Wij ontvangen ze graag! Mail ons op venturecentre@hva.nl

We kijken uit naar jullie ideeën!