Venture Centre

Call for Team Members

10 mei 2022 12:53 | Ondernemerschap

Ben jij een HvA-student en wil jij met jouw skills onderdeel worden van een innovatief startup team? Dan vragen wij jou om je aan te melden voor 20 mei '22 door middel van een motivatiebrief. Door je aan te melden maak je kans om onderdeel te worden van een team en word je uitgenodigd voor de HvA Startup Day.

Hoe werkt het?

Bij de Call for Ideas vragen wij HvA-studenten hun creatieve en/of duurzame innovatie in te sturen. Deze ideeën kunnen worden ingezonden door één student of door een al bestaand team. Om het idee daadwerkelijk te kunnen realiseren is het belangrijk dat je de juiste expertise binnen jouw team hebt. Dit doen wij door interdisciplinaire teams te vormen rond het idee.

Wij zijn daarom opzoek naar HvA-studenten met verschillende expertises, die graag onderdeel willen worden van een startup team. De ingezonden innovatieve ideeën en de expertises waar ze naar opzoek zijn, zijn te lezen op de website. Je meld je aan door een motivatie in te sturen voor maximaal drie ideeën. Lever deze in voor 20 mei ‘22. De aanmelding wordt doorgegeven aan de bedenker van het idee en diegene neemt contact met je op.

Waarom meedoen?

Door deel te nemen aan een innovatief startup team leer je samenwerken, strategisch denken, presenteren en om door te zetten. Een teamlid worden van een student team doe je vooral voor de ervaringen die je op doet tijdens het werken aan de startup. Als je een teamlid bent geworden word je niet meteen mede-eigenaar van de startup en krijg je er waarschijnlijk ook geen geld voor. Je houdt er wel een divers netwerkt aan over en een ervaring die goed op je CV staat. Met jouw skills kan je helpen om echt verschil te gaan maken en wie weet resulteert het wel in een startup. De functie binnen het team kan ook input zijn voor een stage of scriptie.

Aanmelden?

De aanmeldingen zijn open tot 20 mei ‘22. Je wordt dan voor 27 mei gekoppeld aan de ondernemers van een idee waar jij je voor hebt aangemeld. Na deze koppeling komen jullie met elkaar in contact en kunnen jullie samen een koffie drinken om te kijken of het klikt. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend en beide partijen zijn niks aan elkaar verplicht!