Venture Centre

Startup DRIFTY haalt Take-off hbo subsidie binnen

1 mrt 2022 15:48 | Ondernemerschap

Louden Jansen, student Product Design aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft de take-off hbo subsidie van 25.000 euro binnen gehaald, die wordt uitgereikt aan creatieve en innovatieve startups om hun marktkansen te onderzoeken.

DRIFTY

DRIFTY opgericht door Louden Jansen, maakt duurzaam varen voor iedereen toegankelijk en brengt daarmee verandering in huidige vervuilende en vastgeroeste botenmarkt. Hoe Louden dit doet!? De
boten worden 3D geprint van gerecycled plastic, hebben een modulair systeem en ze varen elektrisch. Tevens heeft de boot een uniek ontwerp, met twee drijvers in plaats van de gebruikelijke monohull. Dit unieke ontwerp zorgt daarmee niet alleen voor een groenere wereld, maar ook voor betaalbare en onderhoudsvrije boten, wat ze zeer geschikt maakt voor verhuur, plezier- en beroepsvaart.

Waarom nu?

De botenmarkt ondergaat momenteel een grote transitie naar elektrisch varen, de voorheen vervuilende boten markt is toe aan vernieuwing. Founder Louden, met een passie voor circulariteit en watersport, weet door deze twee interesses te combineren in te spelen op deze markttransitie en daarmee speciaal ontworpen, duurzame en elektrische boten te produceren voor stedelijke- en natuurgebieden.

Take-off hbo Subsidie

De Take-off hbo subsidie, die wordt uitgegeven door Regieorgaan SIA, biedt ondernemers de kans om hun innovatie, die mogelijk een oplossing is voor een maatschappelijk probleem, te testen in de praktijk. De subsidie van minimaal 10.000 euro tot maximaal 25.000 euro biedt ondernemers de financiële ruimte om een haalbaarheidsstudie uit te voeren. Door de technische en economische kansen en risico’s in kaart te brengen, kan er een antwoord worden gegeven op de vraag; ‘Kan ik echt impact maken met mijn idee?’

Take-off voor DRIFTY

Louden gaat de subsidie van 25.000 euro gebruiken om zijn eerste gerecyclede prototype van de DRIFTY 3D te printen bij het Amsterdamse bedrijf HB3D. Met dit prototype zullen de eerste gebruikstesten en proefvaarten worden gedaan en komt het elektrische varen in Amsterdam weer een stapje dichterbij. Naar verwachting kunnen de eerste proefvaarten in April geboekt worden.

Meer weten?

Kan jij niet wachten tot de DRIFTY op de markt is of ben je geïnteresseerd in de eerste proefvaarten? Of wil je meer weten? Volg dan snel DRIFTY op www.drifty.amsterdam of via de Socials @drifty.amsterdam