Venture Centre

10K startup toegelaten tot ESA incubator

Soilspect gaat vanaf september aan de slag bij ESA

7 sep 2021 10:47

De startup Soilspect is, na het volgen van de minor Startup your Business in Technology (SYBIT) en het volgen van de 10K incubator, nu ook toegelaten tot het ESA Business Incubation Centre in Noordwijk.

Soilspect

Het idee van de startup Soilspect is ontstaan tijdens het volgen van de Minor SYBIT. Daar wonnen zij het eindpitchevent en namen na het volgen van de minor deel aan de 10K incubator van de Hogeschool van Amsterdam, om hun innovatieve idee verder uit te werken tot een startup. Hun idee: Handmatig landmeten verleden tijd maken. Door middel van een gps systeem leveren ze nauwkeuriger, goedkoper en continue online data.

Voortgang

Na het 10K programma haalt het team van Soilspect ook de Take-off HBO subsidie van 25.000 binnen, om hun startup verder op de kaart te zetten en nu zijn ze ook toegelaten tot de ESA business Incubator. In dit programma krijgen de startups tot 50.000 euro startup funding en zowel technische als business gerelateerde ondersteuning bij de volgende fases van hun startup.

Meer weten over Soilspect: https://soilspect.nl/

Heb jij ook zo'n vet idee en wil jij dit uitwerken tot een startup of benieuwd waar de Hogeschool van Amsterdam jouw op het gebied van ondernemerschap kan ondersteunen?

Kijk dan snel op www.hva.nl/venture-centre of mail naar venturecentre@hva.nl