Venture Centre

10K Generatie 9 van start

19 sep 2021 09:34 | Ondernemerschap

Half september is de 9e generatie van 10K van start gegaan. Lees snel verder hoe hun intensieve week is verlopen!

Elk halfjaar werken studentondernemers twintig weken lang aan hun creatieve oplossing en/of duurzame innovatie en doen daarmee een investering in hun idee en zichzelf. Dit halfjaar doen er in totaal zes startups mee met het 10K programma: Blic Innovation, Drifty, Confident Fit, Happetize, Yard indoor farming & Optimuz Health. De startups zijn o.a. afkomstig van de faculteiten: FBSV, FBE en FT.

De intensieve week, de week waarin de startups een vliegende start met het programma maken, liep van 13 tot en met 16 september en in die week maakten de startups kennis met het programma, met elkaar, de coaches en begeleiders. De studentondernemers hebben hard gewerkt aan de eerste stappen binnen het ondernemerschap, de eerste masterclasses gehad; First Impressions van Anke van Luijt, Visual Thinking van Harriët Robijn en Lean Design van Stefan van Cleef. Het harde werken tijdens deze week werd afgewisseld met een gezamenlijke lunch of diner, een borrel en een teambuildingactiviteit.

Een geslaagde, inspirerende en gezellige week!

Mocht jij ook studenten kennen die graag hun idee uit willen werken tot een startup, in februari gaat de volgende lichting van start en inschrijven is vanaf nu mogelijk: https://www.hva.nl/10k/aanmelden/aanmelden.html

Andere vragen of wil je meer weten of het programma en onze startups? Mail dan naar venturecentre@hva.nl