Centre of Expertise Urban Vitality

Verpleegkundig Onderwijs voor Wijkverpleegkunde: effect van curriculum-herontwerp op beeldvorming over wijkverpleegkunde en keuzen in zorgverlening

Artikel

Onderwijs kan worden gezien als een belangrijk middel om ‘de levens van anderen te verbeteren’ , en verpleegkundige curricula zijn, op grond van mondiale ontwikkelingen, dan ook gericht op een steeds ouder wordende populatie. Het percentage mensen ouder dan 60 neemt wereldwijd toe van 9,2% in 1990 tot een verwachte 21,1% in 2050, waarbij steeds vaker sprake is van chronische ziekten en multimorbiditeit.

Referentie van Iersel, M. (2022). Verpleegkundig Onderwijs voor Wijkverpleegkunde: effect van curriculum-herontwerp op beeldvorming over wijkverpleegkunde en keuzen in zorgverlening. Verpleegkunde. Nederlands-Vlaams wetenschappelijk tijdschrift voor verpleegkundigen, 37(1), 40-43. https://doi.org/10.24078/vpg.2022.3.128646
Gepubliceerd door  Urban Vitality 1 maart 2022

Publicatiedatum

mrt 2022

Auteur(s)

Margriet van Iersel

Publicaties:

Research database