Urban Technology

Help, mijn auto laadt niet!

Als uw problemen ervaart bij een laadpaal van het Flexpower-project, kunnen er meerdere oorzaken zijn. Lees hier wat u kunt doen.

De auto start niet met laden

Dit probleem ligt waarschijnlijk niet bij het Flexpower-project, maar heeft vermoedelijk een andere oorzaak. Neem daarom direct contact op met de laadpaalprovider via het telefoonnummer dat op de laadpaal staat, om te kijken of het probleem op afstand te verhelpen is. Zo niet, dan lost de laadpaalprovider zo snel mogelijk het probleem op.

De auto is tussentijds gestopt met laden

Het is mogelijk dat uw auto nog niet de meest recente software rondom slim laden heeft. Indien de stroom te laag is, kan uw auto stoppen met opladen. De aangeboden stroom wordt lager indien het erg druk is op het elektriciteitsnetwerk en op de laadpalen bij u in de buurt. Deze piek is meestal gedurende de avonduren.

Mocht uw auto gestopt zijn met laden, adviseren we u om de auto nogmaals na 21.00 uur ’s avonds in te pluggen. Als het probleem dan nog steeds niet verholpen is, kunt u uw auto het beste verplaatsen naar een laadpaal in de buurt die niet deelneemt aan het Flexpower-project. U herkent of een laadpaal meedoet aan het project aan de Flexpower-sticker aan de straatkant van de laadpaal. Ook vindt u een lijst van de laadpalen in het Flexpower-project hier.

Contact

Als u deze problemen ervaart, horen we dit graag van u zodat we problemen in de toekomst kunnen verhelpen. Neemt contact op met Rick Wolbertus van de Hogeschool van Amsterdam en Tim Hoogvliet van Vattenfall.

24 november 2021