Urban Governance and Social Innovation

Intake en zelfselectie voor de lerarenopleidingen

voorspellende waarde, effecten en onderliggende mechanismen van intakeprocedures in de lerarenopleidingen

Verslag

Dit onderzoek, dat gefinancierd is door NRO, heeft tot doel om meer inzicht te verkrijgen in de vraag hoe lerarenopleidingen de intake van nieuwe studenten voor de lerarenopleidingen vormgeven en hoe die intake bijdraagt aan en voorspellend is voor het succes van studenten binnen de lerarenopleidingen. De uitkomsten van het onderzoek kunnen opleidingen helpen om hun intakeprocedures te verbeteren, zodat zij aankomende studenten beter ondersteunen bij het proces van zelfselectie.

Referentie Snoek, M., Kosters, J., van Blankenstein, F., Bisschop, P., van der Ven, K., Heyma, A., Meijer, J., van der Ark, A., & Schenke, W. (2020). Intake en zelfselectie voor de lerarenopleidingen: voorspellende waarde, effecten en onderliggende mechanismen van intakeprocedures in de lerarenopleidingen. Kohnstamm Instituut.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2020

Publicatiedatum

jan 2020

Auteur(s)

Jacqueline Kosters
Floris van Blankenstein
Paul Bisschop
Koen van der Ven
Arjan Heyma
Joost Meijer
Andries van der Ark
Wouter Schenke

Publicaties:

Research database