Centre of Expertise Urban Education

De pedagogische kwaliteit van de kinderopvang in internationaal perspectief

Hoofdstuk

Hoe verhoudt de pedagogische kwaliteit van de Nederlandse kinderopvang zich tot die in het buitenland? Is de Nederlandse kinderopvangkwaliteit vergelijkbaar met andere landen of zijn er landen waar we op dit gebied nog iets van kunnen leren? In dit hoofdstuk geven we een overzicht van de resultaten uit recente Nederlandse studies die we positioneren ten opzichte van de uitkomsten uit buitenlands onderzoek.

Referentie Jilink, L., & Fukkink, R. (2017). De pedagogische kwaliteit van de kinderopvang in internationaal perspectief. In R. Fukkink, M. Groeneveld, L. Henrichs, L. Jilink, P. Leseman, P. Slot, & H. Vermeer (Eds.), De Nederlandse kinderopvang in wetenschappelijk perspectief (pp. 20-38). SWP.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2017

Publicatiedatum