Centre of Expertise Urban Education

De Nederlandse kinderopvang in wetenschappelijk perspectief

Bloemlezing (anthologie)

In dit boek vatten verschillende auteurs van de Universiteit van Amsterdam, Universiteit Leiden, Universiteit Utrecht en de Hogeschool van Amsterdam de laatste inzichten samen in dit groeiende onderzoeksterrein. Centrale thema’s zijn: hoe meten we pedagogische kwaliteit; wat is de kwaliteit van kinderopvang voor baby’s, peuters en kinderen in de basisschool; wat zijn de effecten van opvang op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling; en hoe kunnen we de kwaliteit van de kinderopvang verbeteren? De Nederlandse kinderopvang staat centraal in deze publicatie, maar wordt gepositioneerd ten opzichte van de kinderopvang in het buitenland. De bundel laat zo zien waar de Nederlandse kinderopvang nu staat en ook waar nog hiaten zijn in onze kennis.

Referentie Fukkink, R., Groeneveld, M., Henrichs, L., Jilink, L., Leseman, P., Slot, P., & Vermeer, H. (Eds.) (2017). De Nederlandse kinderopvang in wetenschappelijk perspectief. SWP. https://www.swpbook.com/boeken/17/kinderopvang/2038/de-nederlandse-kinderopvang-in-wetenschappelijk-perspectief
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2017

Publicatiedatum