Nieuwe aflevering podcast TAAL, gewoon doen!

Podcast door Eline van Batenburg en Marrit van de Guchte

1 apr 2021 15:07 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Zin om vanuit je luie stoel of tijdens je ommetje weer wat vakdidactische inspiratie op te doen en te horen over frisse en wetenschappelijk onderbouwde ideeën voor de lespraktijk? Luister dan naar een nieuwe aflevering van de podcast TAAL gewoon doen! Deze podcast wordt gemaakt door Eline van Batenburg en Marrit van de Guchte.

In elke aflevering bespreken Eline en Marrit een taaldidactisch idee vanuit het perspectief van de docent, de leerling en de onderzoeker. Na het beluisteren van de aflevering heb je weer volop ideeën voor de MVT-les.

Nieuwe aflevering

Misschien herken je dit wel: heb je net heel veel tijd besteed aan een nieuwe grammaticaregel, gebruiken de leerlingen hem helemaal niet! Hoe komt dat, en wat kan je eraan doen?
Dit bespreken we in de nieuwe aflevering van onze podcast Taal, gewoon doen! Samen met hoogleraar Europese talen en culturen Marije Michel, docenten Katja Klein en Moira Quin, en leerling Merijn verkennen Eline van Batenburg en Marrit van de Guchte verschillende manieren om grammatica aan te leren door leerlingen in de vreemde taal met elkaar te laten communiceren.

Beluister nu deze nieuwe aflevering van TAAL, gewoon doen! Je kunt de podcast ook beluisteren via Spotify en iTunes.

Meer weten?

Lees meer over de podcast. Of neem contact op met Eline van Batenburg.