Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Praktijkvoorbeelden

Verslag

Deze bundel met vijf praktijkvoorbeelden geeft een beeld van de diversiteit aan samenwerkingen tussen het voortgezet onderwijs en het jongerenwerk. De bundel is bedoeld als inspiratie voor beleidsmedewerkers bij gemeenten, voor managers en uitvoerend personeel in het jongerenwerk en voortgezet onderwijs, en voor studenten pedagogiek, sociaal werk en sociaal beleid.

De praktijken zijn geselecteerd op fase in de samenwerking, diversiteit in de wijze van samenwerken en typen activiteiten, en tenslotte de bereidwilligheid om mee te werken aan het onderzoek. De praktijkvoorbeelden zijn gebaseerd op informatie verkregen in interviews met jongerenwerkers en schoolpersoneel, en is aangevuld met informatie uit documenten, zoals projectplannen, visiedocumenten en evaluatieverslagen.

Referentie Sarti, A., Manders, W., & Metz, J. (2019). Jongerenwerk en voortgezet onderwijs: partners in het versterken van schoolcarrières van jongeren: Praktijkvoorbeelden. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Maatschappij en Recht 1 januari 2019

Publicatiedatum